Kan geen titels meer veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi, sinds een 2 tal dagen doet er zich iets raar voor.
Ik heb ongeveer een 1500 liedjes op mijn pc staan. Vroeger stonden die gewoon met 'naam artiest - titel liedje'. Sinds een paar dagen staat achter elk liedje '.mp3'
Vroeger voegde ik in de 'eigenschappen' van het liedje ook het jaartal van uitbrengen toe. Als ik nu iets wil wijzigen in 'eigenschappen' zoals jaartal invoegen of die '.mp3' verwijderen gaat dat tot ik het wil opslaan. Dan geeft hij de vraag of ik wil doorgaan met het wijzigen van de extensie en het risico lopen dat het bestand onbruikbaar word.(zie bijlage)
Vroeger kon ik dat wijzigen zonder problemen maar nu maakt hij het bestand onbruikbaar als ik toestem. Waar kan de reden liggen ???? Wat kan ik eraan doen ??
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    18.6 KB · Weergaven: 124
Hoi, sinds een 2 tal dagen doet er zich iets raar voor.
Ik heb ongeveer een 1500 liedjes op mijn pc staan. Vroeger stonden die gewoon met 'naam artiest - titel liedje'. Sinds een paar dagen staat achter elk liedje '.mp3'
Vroeger voegde ik in de 'eigenschappen' van het liedje ook het jaartal van uitbrengen toe. Als ik nu iets wil wijzigen in 'eigenschappen' zoals jaartal invoegen of die '.mp3' verwijderen gaat dat tot ik het wil opslaan. Dan geeft hij de vraag of ik wil doorgaan met het wijzigen van de extensie en het risico lopen dat het bestand onbruikbaar word.(zie bijlage)
Vroeger kon ik dat wijzigen zonder problemen maar nu maakt hij het bestand onbruikbaar als ik toestem. Waar kan de reden liggen ???? Wat kan ik eraan doen ??

Vroeger zal "extensies voor bekende bestandstypen verbergen" aangevinkt geweest zijn.
Als je nu iets wilt wijzigen aan de titel moet je de ".mp3" laten staan en enkel de rest wijzigen.
Als je ".mp3" mee verwijdert zal bestand inderdaad onbruikbaar zijn, totdat je de extensie terugzet.
Je mag dus alles wijzigen, maar de extensie moet blijven zoals ze was.
 
Als u de weergave terug wilt zoals vroeger, wat het hernoemen van bestanden vergemakkelijkt, moet u (in XP) naar Verkenner gaan - Menubalk: Extra - Mapopties - Tabblad weergave - Vinkje zetten bij "extensies voor bekende bestandstypen verbergen" - OK
 
Hartelijk dank voor de hulp. Ik werk met Windows 7 maar heb het kunnen herstellen. Ik ben er intussen ook achter gekomen hoe dat veranderd is. Namelijk met een update van de VLC player. Die is nu helemaal veranderd en als je die installeerd veranderd die al de gegevens dat de liedjes ook met die player word afgespeeld. Nogmaals bedankt.
Mag gesloten worden.
 
Laatst bewerkt:
De VLC player verandert het tonen van de extentie niet. Alleen met installatie van VLC player wordt er bepaald dat mp3's moeten afgespeeld worden met deze player.
Dus het zien van de extentie is niet daarvan afkomstig.
 
De standaard instelling zou moeten zijn dat de extensie steeds zichtbaar is en niet zoals nu: verborgen.
Het is ook één van de redenen waarom er op sommige pc's zoveel malware staat: men kan niet zien wat voor iets men binnenhaalt.
Het aan- en uitvinken voor het zichtbaar, onzichtbaar maken van de extensies is maar een kleine moeite als het gaat om bestandsnamen te hernoemen.
 
Hoi
Het gaat soms heel eenvoudig
Klik recht op de mp3 en kies openen met
Kiest dan de optie standaard programma selcteren
Staat het er niet bij kies dan bladeren
Blader nu naar jouw standaard mp3 afspeel programa b.v winamp
Als je icone voor de mp3 zullen veranderen naar jouw gekozen programma

Musiclover
 
Hoi
Het gaat soms heel eenvoudig
Klik recht op de mp3 en kies openen met
Kiest dan de optie standaard programma selcteren
Staat het er niet bij kies dan bladeren
Blader nu naar jouw standaard mp3 afspeel programa b.v winamp
Als je icone voor de mp3 zullen veranderen naar jouw gekozen programma

Musiclover
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan