Windows 11 Kan laptop niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan mijn nieuwe Asus Lapty met Windows 11, niet meer opstarten. Ik krijg bij opstarten deze melding. Ik begrijp er niets van. Kan s.v.p.iemand helpen? Dat zou fijn zijn, want ik maak mij nu wel ongerust, Ik krijg bij opstartende volgende melding:
Secure Boot Violation
Invalid signature detected, checkSecure Boot Policy in Setup
Groetjes,
Cor Jansen

Oplossing
Inmiddels heb ik met de helpdesk van Asus gebeld en de helpdeskmedewerker beoordeelde op afstand, dat er iets mis was met de harde schijf. Ik dien de Laptop nu ter reparatie aan te bieden aan hun reparatie Service, wat ik natuurlijk ook ga doen. Iedereen die reageerde op mijn hulpvraag, wil ik nog van harte bedanken voor hun reacties en wens iedereen nog hele fijne feestdagen,
Groetjes,
Cor Jansen
@wivy Zéér interessant maar als ik het zo lees bestaat die oplossing er vooral met het ganse Secure Boot maar overboord te kieperen.
Zo een beetje als de katalysator uit je auto halen omdat hij lawaai maakt.

@PhilipV

er zijn topic starters en topic starters, mensen met zogenaamde problemen en andere met echte problemen. iemand met een beetje kennis weet dat 'secure boot' in de bios zit en gaat daar ook kijken, bekijkt instellingen ... en trekt conclussies ...

zat er origineel een win 11 op? upgrade vanaf een win 10?

mijn glazen bol is nog steeds onderweg: AliExpress 3 weken levertijd ....

enne in mijne elektrische bakfiets zit GEEN Katalysator, ook geen reden om em te verwijderen ....

grtz

@wivy Klopt, maar we gaan er altijd van uit dat ook mensen zonder enige voorkennis hier terecht moeten kunnen.

Mijn reactie ging overigens daar niet over, maar wel over de inhoud van het artikel achter je link ... ik vind die auteur gewoon nogal driest tewerk gaan in zijn oplossing, dat is alles.

Ik kreeg vorige week kreeg deze Laptop met Windows 10, daarna heb ik via een Windows Update, Windows 11 geïnstalleerd. Alles functioneerde prima, maar kreeg alleen schermen in de donkere modus. Ik kreeg het niet voor elkaar om de Laptop in de lichte modus te zetten en kwam op het idee om het Systeem terug te zetten via de herstel-functie naar de begin modus (met behoud van Apps en bestanden). Bovendien heb ik ook nog in de Bios zitten rommelen en dat laatste had ik waarschijnlijk niet moeten doen, want daarna ging het mis en leeg ik de Laptop niet meer opgestart en kreeg ik deze melding:

Secure Boot Violation
Invalid signature detected, checkSecure Boot Policy in Setup.

Wanneer ik bij deze melding op OK klik, verschijnt het Bios scherm, waarmee ik niet goed raad weet, ook al omdat mijn kennis van de Engelse taal nogal belabberd is. Hopelijk kan iemand mij goed adviseren (welke stappen). Ik hoor het nog graag,
Groetjes,
Cor

Bovendien heb ik ook nog in de Bios zitten rommelen en dat laatste had ik waarschijnlijk niet moeten doen, want daarna ging het mis en leeg ik de Laptop niet meer opgestart en kreeg ik deze melding:

Secure Boot Violation
Invalid signature detected, checkSecure Boot Policy in Setup.

Voila. Maw, je laat de mensen hier zoeken achter een speld in een hooiberg, terwijl je zelf perfect weet waarom (zitten rommelen in de bios) die melding er "ineens" kwam.

@wivy Klopt, maar we gaan er altijd van uit dat ook mensen zonder enige voorkennis hier terecht moeten kunnen.

Mijn reactie ging overigens daar niet over, maar wel over de inhoud van het artikel achter je link ... ik vind die auteur gewoon nogal driest tewerk gaan in zijn oplossing, dat is alles.
iets naar de vaantjes helpen lukt blijkbaar altijd .... met of zonder voorkennis; richtlijnen lezen ... niet nodig pc doet alles automatisch ... ?

wat klooien in de BIOS betreft, schrijf de toestand voor de verandering op een blad papier, daarna de gewijzigde of met je smartphone foto voor en éne na ... zo doe ik het ook en liefts ding per ding en GEEN 20 changes in één keer!
E . . L !!

wat Google is your friend oplossingen betreft: er schuilt altijd één of ander software fabrikant achter, hoofddoel verkopen .... uiteraard!

Gouden Raad van Tante Kaat:

1639772640726.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan