Kan niets installeren na partitioneren medion laptop winodws 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,
Ik heb een Medion laptop aangeschaft, type MD98110.
Hierin zit een HD van 500 gb, welke ik nogal onlogisch vond ingedeeld, nl:
1 partitie 100 mb, 1 partitie 430 gb, 1 partitie 40 gb en 1 partitie 1 gb.
Het waren alle primaire partities en deze indeling was nodig voor het recovergebeuren. Zelf had ik liever een andere indeling, bv 1x 30 gb voor besturing + 4x 110 gb.
Ik heb dan ook alle partities verwijderd en deze indeling gemaakt.
De c-schijf heb ik geformatteerd, wel op fat32, ntfs mogelijkheid was er niet.
Nu wilde ik na installatie van XP de schijf op ntfs formatteren en windows 7 erop zetten.
Ik kom echter niet op de harde schijf. Na het opstarten van de xp cd, gaat hij allerlei bestanden laden, maar na de melding 'Windows word gestart, krijg ik een foutmelding. Er wordt getracht en ongeldige bewerking uit te voeren. Hierom word de pc uitgeschakeld. Probeer chkdsk uit te voeren en een regel met codes.
Als ik een windows 7 cd (die bij de pc is meegeleverd) krijg ik de melding dat het "een invalid system disk" is, "Replace disk"en druk op een toets om verder te gaan.
Booten kan dus wel, maar installeren niet. Op een of andere manier ziet hij de c-schijf niet.
Wie kan mij helpen, ik kan er nu niets meer mee.
Al vast bedankt voor de moeite,
Peter

[OPLOSSING]Met de windows 7 dvd kon hij geen partitie vinden. Dit kon hij wel met de recover dvd. Ik kon hem nu probleemloos formatteren op NTFS. Omdat ik bang was dat er allemaal extra's geinstalleerd zou worden, deed ik hierna de windows 7 dvd erin, echter dezelfde foutmelding. Dus met de recover dvd windows 7 erop gezet. Vervolgens alle drivers terug gezet. Hierna herkende hij wel de originele windows 7 dvd. Deze geinstalleerd en het werkt naar tevredenheid. Wat via de recover dvd geinstalleerd was, werd in de map Old.windows geplaatst. Deze heb ik verwijderd.[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Ik heb een Medion laptop aangeschaft, type MD98110.
Hierin zit een HD van 500 gb, welke ik nogal onlogisch vond ingedeeld,De c-schijf heb ik geformatteerd, wel op fat32, ntfs mogelijkheid was er niet.
Nu wilde ik na installatie van XP de schijf op ntfs formatteren en windows 7 erop zetten.
Als ik een windows 7 cd (die bij de pc is meegeleverd) krijg ik de melding dat het "een invalid system disk" is, "Replace disk"en druk op een toets om verder te gaan.
Peter

Je schrijft zelf dat ge een format heb gedaan met fat32 daar ntfs niet aanspreekbaar was. Volgens mij moet Windows 7 op NTFS. Dus, een progje om te formatteren op NTFS is hier nodig. Kan dit niet met de originele Windows 7 Schijf?
 
Laatst bewerkt:
Volledig wissen naar vrije ruimte met active killdisk
Brand de cd op een andere pc ergens en start er mee op.
Verder gewoon de instructie's volgen.
Bij de fabrikant van de schijf zijn er ook tool om low format te doen.
 
Laatst bewerkt:
probeer eens op te starten met cd van win 7
dan moet je eerst alle partities verwijderen
daarna moet je opnieuw partities opnieuw indelen en ze dan formateren,dan pas kan je win7 installen
 
Het grote 18,3 inch scherm zal in combinatie met de GT230M zeker mooie beelden te voorschijn toveren, al had het scherm van mij toch over een echte FullHD resolutie mogen beschikken. Dit is hier niet het geval aangezien de maximum resolutie van het scherm 1680 x 945 pixels is. Over het geheugen valt niks op aan te merken, dit heeft de nu toch de algemene standaard grote van 4 gig DDR2, daardoor maak je best gebruik van het meegeleverde Windows 7 64-bit om het geheugen volledig te gebruiken. Met de grote 500 gig harde schijf kun je gerust een tijdje verder en zul je geen gebrek aan opslagcapaciteit hebben.
 
Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie reacties.
Het probleem is inmiddels opgelost.
Met de windows 7 dvd kon hij geen partitie vinden. Dit kon hij wel met de recover dvd. Ik kon hem nu probleemloos formatteren op NTFS. Omdat ik bang was dat er allemaal extra's geinstalleerd zou worden, deed ik hierna de windows 7 dvd erin, echter dezelfde foutmelding. Dus met de recover dvd windows 7 erop gezet. Vervolgens alle drivers terug gezet. Hierna herkende hij wel de originele windows 7 dvd. Deze geinstalleerd en het werkt naar tevredenheid. Wat via de recover dvd geinstalleerd was, werd in de map Old.windows geplaatst. Deze heb ik verwijderd.
Ik heb alleen opgemerkt, dat een usb-poort en het mouse-pad nog niet werken, tewijl de drivers allen terug gezet zijn. Ik ga proberen om via een driver-update en anders via medion deze drivers werkend te krijgen.
Nogmaals bedankt,
vr.gr.
Peter Koopman
 
Bedankt voor het te melden peter, ondervind je nog problemen stel gerust maar een vraag op het forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan