kan sidebar niet uitschakelen in vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo iedereen,
ik heb een laptop ASUS, met vista home premium. maar ik kan de vista sidebar niet uitschakelen, bij eigenschappen van de sidebar staat hij uit, en bij msconfig-opstarten ook, en bij windows defender ook. dus ik weet niet wat ik meer kan doen om die uit te schakelen, maar hij blijft maar opstarten, en zou die graag uit hebben, iemand een oplossing voor mij ?

groetjes
 
Start-gpedit.msc <enter>->Computer Configuration->Administrative Templates->Windows Components->Windows Sidebar->Turn of Windows Sidebar
 
gpedit.msc kan niet gevonden worden, blijkbaar bestaat dat niet in windows vista home premium. wat nu ?
 
nee, dat lukt niet, heb dit ook al geprobeert, hij is dan weg, maar ik krijg dan een foutmedling bij opstarten, dat het systeem beheert wordt door de systeembeheerder. das wel irritant.
 
je moet eens kijken of er geen andere accounts aanwezig zijn,zoja moet je deze verwijderen ook de gast account
 
nee, gast account is uitgechakeld, kan niet verwijdered worden alleen in en uitschakelen, maar hij staat uit. nog iemand een oplossing ?
 
station c/programfiles/windows sidebar, daarin zit de sidebar.exe
Rechtsklik op sidebar.exe en maak jezelf eigenaar
Ga naar de trusted installer en ontvink de machtiging om zichzelf terug eigenaar te maken
Verplaats nu sidebar.exe naar een andere plaats.
Je krijgt geen foutmelding maar je kan de sidebar ook niet meer starten.
Daarvoor moet deze teruggeplaatst worden

Hoe?
Lees dat hier
 
ik versta niet goed wat je bedoeld hoor. kan het zijn dat ze dat vastgezet hebben de fabrikanten in administrator account ofzo ?
kan je eens uitleggen hoe ik juist tewerk moet. maar ikzou liefst geen foutmeldingen willen.
groetjes
 
Oplossing 1

Ga in Windows Defender en verwijder de sidebar uit de lijst met op te starten software, dat was in ieder geval mijn oplossing. Echter moet je dat dan wel voor elke account doen, vrees ik.

Oplossing 2

Als je het via gpedit doet op computer nivo zou het moeten werken voor iedereen die inlogt.
Start-gpedit.msc <enter>->Computer Configuration->Administrative Templates->Windows Components->Windows Sidebar->Turn of Windows Sidebar
 
Kijk naar de afbeelding
Dit is de map station c:\program files\windows sidebar.
Het object dat ik omcirkelde moet je verplaatsen, naar een andere map, of als je nooit meer de sidebar wil gebruiken naar de prullenbak.
Dit kan je niet, je hebt er de rechten niet voor.
Om de rechten te bekomen voer je de stappen uit die je vind in mijn tutorial.
Maar doe dat enkel voor de sidebar.
In mijn tutorial deed ik het voor station C volledig.

Hier nogmaals de link

http://www.pctuts.be/f179/zelf-weer-baas-over-je-pc-met-vista-25770/
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan