Status
Niet open voor verdere reacties.

big-mike

Steunend lid
Vip Lid
Is het mogelijk dat de chip van de BIOS kapot gaat van een te lange tijd zonder stroom te zitten? (PC jaren niet gedraaid en batterij leeg.)

Ik ben bezig een pentium 4 aan de praat te krijgen: HD getest op een andere PC, moederbord krijgt stroom,(koeler start, verschillen diodes branden), maar meer niet:zwart scherm, geen bios te zien, desondanks nieuw batterij.

Of is moederbord kapot? heeft iemand dezelfde probleem gehad?

Bedankt voor de antwoorden, ;)
 
Nee, daar zal een BIOS Chip niet kapot van gaan. Ik denk dat je dit probleem richting de videokaart moet zoeken.
Als een PC zo'n lange tijd uit is geweest, kan het gebeuren dat de kontakten van printplaatjes en stekkers iets oxyderen.
Maak alles eens goed schoon, of als de kontakten erg vuil zijn, heel licht opschuren en daarna goed schoonmaken. Kijk hier wel heel erg mee uit.
 
De video is "on board", toen geen connector probleem. Ik he ondertussen alles (RAM, IDE) vrij gemaakt en gepoets, maar probleem bijft.
Geen test beep, HD start niet en CD Drive gaat zelfde niet open. Bref, geen POST (ik denkt dat zo noemt.. :) )

Ik denk nu meer aan kapote moederbord.

Bedankt voor de antwoord Pluis, en post mag afgesloten zijn.
 
Toch nog 1 ding proberen, omdat een moederbord door lange stilstand niet kapot gaat.
Haal het batterijtje er eens uit, misschien is de oude gaan lekken na al die jaren en heeft kortsluiting gemaakt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het was mijn eerste werk: batterij vervangen en staat van bord goed bekijken. Alles lijkt in orde. Ik heb ook CMOS gereset.

Ik ga nu kijken op e-bay voor een okkasie MB. :)
 
Inderdaad, niet "echte" opmeten, maar gezien de voeding een andere PC van de zelfde generatie perfect deed draaien, ik heb verondersteld dat hij goed was. :) Ik zal het inderdaad doen, dank voor de tip.
 
Voeding in orde. Nog geproberen zonder RAM. Geen verschil. PC zou moet tuut en biip maar niets gebeurd.

Moederbord RIP... :-( met een beetje geluk, de pentium heeft overleven.. A suivre.. :)

Nog bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan