Status
Niet open voor verdere reacties.
Steeds krijg ik in windows 8.1 de melding dat er een update is. Het betreft een optionele update KB3000850 met een grootte van 711mb. Toch lukt het mij niet om deze te installeren. Zijn er mensen met hetzelfde probleem?
Hoe los ik dit op?
 
We laten je niet vallen hoor.
Helaas ontbreek mij op dit moment de tijd, maar ik ga spoedig Microsoft hierover benaderen, omdat dit een probleem is dat mij geheel onbekend is als de oplossing niet werkt die ik gegeven heb.

Daarna hoop ik dat Microsoft met de oplossing komt.
 
Alvast bedankt Lana.
Ik heb ondertussen ook al wat gegoogled en blijkbaar ben in niet alleen. Alle andere updates, zowel gewone als optionele, kan ik installeren wat ik heel eigenaardig vind. Ook alle oplossingen op de microsoftsite hebben geen soelaas geboden. mocht ik ondertussen een oplossing vinden, laat ik het ook weten.
 
Aha, foutcode 80071A90 betekend dat er systeembestanden vergrendeld kunnen zijn door bepaalde software.
Daarna ben ik via Google even verder gaan zoeken en kwam bij het volgende bericht over het antivirusprogramma Avast uit.

avast! Antivirus 2015 laat Windows 8.1 met update KB3000850 vastlopen | Gratis Software

Verwijder Avast dus en installeer een ander beveiligingsprogramma.

Het heeft weinig nut om Microsoft hierover te benaderen, omdat de oorzaak naar alle waarschijnlijkheid bij Software van derden ligt.

Je zou nog kunnen proberen of het Microsoft programma'tje dat ik in de bijlage mee stuur dit probleempje kan oplossen. Ik vrees van niet maar je weet maar nooit.
Bestandje eerst even uitpakken.
 

Bijlagen

  • WindowsUpdateDiagnostic.rar
    273.8 KB · Weergaven: 139
de TS laat in bericht #5 al verstaan dat hij /zij géén gebruiker is van Avast ...
vraagje aan de TS zelf heb jij de instellingen van je update's op aanbevolen staan ...indien zo doe je het onderstaande .

Start een cmd-prompt op "Als administrator "
Type hier het volgende in:
net stop wuauserv klik enter
type dan de volgende opdracht rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution en klik op enter
geef als laatste net start wuauserv in en klik op enter .

nu dat gedaan is klik je start en open je de update pagina , geef de opdracht om te gaan zoeken naar updates ..mogelijk geeft deze een fout aan en dien je het zoeken nogmaals te starten indien er update's gevonden worden zullen deze ook geinstalleerd worden .

*Hiermee wordt de service automatische update gestopt, alle gedownloade data wordt verwijderd en de service wordt opnieuw gestart.
Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat er in de map Softwaredistribution een fout zit.

Let wel:
de map wordt weer opnieuw aangemaakt door het proces "Windows Update" en zal ook weer opnieuw gevuld worden.
Eventueel geweigerde updates zullen opnieuw aangeboden worden!
 
Vreemd dat dat zou zijn aangezien er geen "avast" op staat. Het betreft een nieuwe laptop dat voor de eerste maal opgestart werd en alle updates binnenhaalde en installeerde behalve bewuste KB met bovenvermelde foutcode. Ik zal zeker het progje proberen. Desnoods leg ik de meegeleverde software van McAfee ook eens uit. Misschien is het dat. Ik laat je nog iets weten.
 
je vermeld nu dat dit een nieuwe laptop is waar je dan al de update's tegelijk binnen kreeg ..
heb je deze allemaal gelijktijdig binnengehaald !
soms loopt dit verkeerd af immers dient bij meerdere update's een herstart van het systeem te gebeuren om deze te configureren...
*vraagje werd het configureren van de geinstalleerde update's al voldaan ?

**over welk progje heb je het !
 
Het probleem komt in ieder geval door software dat niet door Microsoft gemaakt is. Het moet beveilingssoftware zijn. Vandaar dat ik uiteindelijk op Avast uit kwam.
Ik had wel gelezen dat je dit niet gebruikte, maar er hadden nog resten aanwezig kunnen zijn. Ik lees nu pas dat het een nieuwe laptop betreft.

Hier heb je er iets over te lezen: Windows Update: fout 80071A90, 80072efe of 80072f76


Ik kan op dit moment niets vinden dat McAfee hier ook een boosdoener kan zijn, maar ik zou het gewoon proberen om deze tijdelijk te verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan