Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
... dit zag ik gisteren op de IT- en Cybersecurity beurs in de Expo-Brussel/Heyselpaleizen:
2016-06-16 12.52.30_HDR.jpg

Zeg nu nog dat ze hun klanten niet verzorgen...

Anderzijds was het een zeer interessante beurs met gelijktijdig een aantal Voordrachten/Presentaties die ik ook heb bijgewoond.
Ze gingen uitsluitend over Computer- en Serversecurity. het is soms opvallend hoe er nonchalant wordt omgegaan met veiligheid op systemen. Ik kon mijn oren niet geloven. Eergisteren is trouwens de ergste hack gebeurd tijdens een banktransfer en hebben de cybercriminelen een buit binnengehaald van $ 83 miljoen! Ik weet niet meer juist waar dat gebeurde, maar het was ergens in Azië.

Weer wat inspiratie opgedaan voor de komende TopTips van Tuts, Deel 19. Verschijnt nog deze maand.
 
Je zegt verwennen, maar het lijkt ook alsof ze er het laatste willen uitpersen. Met mijn ervaring, denk ik dat het dat wel zal geweest zijn.
Trouwens men zegt :"Zeg nooit, nooit." Maar ik denk dat ik nooit nog iets met Proximus wens te maken te hebben.
 
Zelf heb ik alleen goede ervaringen met Proximus. De helpdesk mensen zijn altijd voorkomend, geduldig en beleefd.
 
Heel lang geleden.
Ik was bij Mobistar en ik had een abbo van 25€. Mijn GSM werd gestolen, ik naar een Mobistar Center en daar werd mijn kaartje geblokkeerd en ik kreeg een nieuw nummer en een nieuwe SIM kaart met een nieuwe GSM. Een paar dagen later kwam er een nieuwe SIM kaart thuis in de bus met mijn oud GSM nummer. Ik had toen dus een dubbel abbo van 25€. Ik niet tevreden naar het Mobistar center. Ik had getekend en ik kon er niet aan uit dat ik dat ene abbo bijna een jaar nog moest betalen en dat nieuwe nog een heel jaar moest betalen. Dat jaar afgewacht tot ik weg kon, ik wou naar BASE gaan, dat werd me in die winkel ten stelligste af geraden, neem Proximus, is het beste. Ik neem een gewoon abbo, zonder eigenlijk naar het tarief te vragen, ik hoefde het cadeau niet en was dus niet contractueel gebonden. Gelukkig maar. Want mijn eerste factuur lande in mijn bus, ja ja maar liefst 75€. Ik was al boos dat ik 50€ moest betalen voor die 2 abbo's bij Mobistar en had er nu eentje bij Proximus en betaalde nog 25€ meer als met die 2 tesamen. Ik naar een andere winkel, want ik had het gezien in die winkel. Ik naar een andere winkel, daar mijn verhaal gedaan. Die deed alle providers. Ik kon na het checken gelukkig meteen over stappen naar iets anders. Ik had al Mobistar gehad, toen Proximus, en ja dan toch naar Base gegaan. Ik betaalde voor mijn abbo met Imode (voorloper van iets blackberry achtig) maar liefst 12€, en ik had er ja ja toen al internet bij. Ik liep toen dus al rond met een halve smartphone. Ik kon bellen, smssen, emailen, internetten. Foto's nemen kon met mijn eerste Imode toestel niet. Maar daarna konden mijn volgende Imode toestellen dit wel. MMS heb ik dus over geslagen. Ik heb meteen email gebruikt en dat een heel pak goedkoper als Mobistar en Proximus. Proximus is goed, heel goed, maar omdat ze zo duur waren en eigenlijk nog zijn, welliswaar in mindere mate. Komt die er niet meer in. Ik ben nu een anderhalf jaar terug terug gegaan naar Mobistar dat sinds een dikke maand orange heet. Omdat we daar voordeel mee doen omdat die provider het meest voor komt in onze vriendenkring. Anders was ik nog steeds bij Base gebleven.
 
Ik heb geen kwaad woord over de medewerkers. Zoals trouwens overal zijn het niet de medewerkers die bepalen wat er gebeurt.
Maar ik sprak van de laatste druppel eruit persen. Dat gaat over betalingen en facturatie.
Indertijd (nog Belgacom) betaalde ik me blauw voor een gewone telefoonlijn. Telkens alles via klantendienst onderzocht en was "normaal".
Toen ben ik naar de directeur gestapt. Heb heel wat moeten doen om daar te geraken.... Die beloofde me mijn factuur te laten onderzoeken na een serieus gesprek met hem. Hij zei me als het nog eens niet in orde is, kom gerust maar tot bij mij. Inderdaad, de eerst volgende week kreeg ik een brief thuis dat ze op mijn laatste factuur wel de helft teveel hadden gerekend. De volgende maand had ik terug prijs. Maar ik ben nooit meer bij die directeur toegelaten.
Toen Telenet opkwam lag er bij ons nog geen kabel. Ze wilden wel mijn abonnement overnemen en dan zou ik betalen via hun. Surprise : vanaf maand 1 betaalde ik maar de helft van mijn abonnement meer. Alhoewel het de lijn van Belgacom bleef, was er ineens dat verschil. Factuur is nooit meer zo hoog geweest als indertijd.
Nu heb ik bij Telenet het pakket Whop. Daarbij hebben we 2 Gsm's die een gratis abonnement hebben bij Telenet. Wij betalen enkel de gesprekskosten.
Er zijn veel maanden dat we samen niet eens 5€ betalen aan Gsm kosten.
Ik ben nog altijd tevreden met mijn provider. Mij ziet Belgacom of Proximus nooit meer als klant of het zou moeten héééééél raar uitvallen.
 
ik denk voor ons Vlamingen dat het kiezen is tussen de "pest" en "cholera".....
als ik de prijzen vergelijk tussen wat ik betaal voor Internet en Digitale TV (en eventueel tel/gsm) en met wat mijn schoonbroer in Frankrijk betaalt dan is het hier bij ons een dievenbende , zoals in alles zijn wij de top als het op betalen aankomt -m-
 
T'ja ... 'een goeie' bestaat dat ? Ik denk dat het ook veel afhangt van degene wie je voor je hebt of aan de lijn ... laatst nog bij Mobistar (Orange) smart verloren ... contact genomen met hen ... goed geholpen en uitleg gekregen ... dus ik content ... ga ik naar een Orange winkel om eens te kijken voor een nieuwe smart ... stap ik binnen in de winkel ... komt er ene naar mij gevlogen ... 'ja voor wat is het ... want ik ga binnen 3 kwartier sluiten ... het is voor mij ook weekend ...'

Proximus winkel ... ik wil een ander abo voor mijn kids ... speciaal tarief ... kreeg daar een mail over ... krijg je als antwoord 'ja maar dat doen wij niet... je moet daarvoor bellen ...' wat zitten die gasten dan daar te doen in die winkels ?!?

Telenet ... graag had ik overgeschakeld naar jullie TV, internet, gsm ... 'heel graag mijnheer, maar dat is dan 1000 euro extra want wij moeten de kabel doortrekken want aan uw kant van de straat is er geen kabel ...'
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan