Klok van Windows computer ontregeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

telerke

Gast
Een vriend van mij heeft een jaar of 5 terug een HP t250 - 2,17 Ghz van mijn over gekocht met Windows XP. Maar sinds enkele maanden terug loopt de klok niet meer op juiste tijd, al meermaals deze klok terug juist gezet. En telkens wordt de klok terug ontregeld. Zou de batterij van deze klok het begeven hebben of zo, mijn vermoedens. Zou dit veel geld kosten om deze laten te vervangen. Nu de klok niet meer juist staat is dit hinderlijk voor hem.
 
Zeker niet duur deze prijzen voor de batterij's , maar helaas kan ik dit zelf niet vervangen namelijk door mijn handicap van mijn rechterhand. En mijn vriend is daar ook echt een leek in. Zo dus zou deze computer even naar de pc winkel moeten voor deze kleine herstelling!.
 
Een CR2032 is bijna overal te koop voor minder dan 1€. Gewoon stroom er af, batterij uithalen en ander inklikken. Wel daarna terug in bios alles terug instellen voor zover het niet automatisch gebeurd.
 
Meestal gebeurd dit vanzelf bij een relatief jonge computer. Soms moet ge de instellingen die voorgesteld worden selecteren. Op een heel oud systeem moet ge alles ingeven, zelfs de gegevens en grootte van Uw schijf. Maar als ge een recente pc hebt (tot +/- 3jaar) zal er wel automatisch alle beste instellingen geselecteerd staan. Vermoedelijk zal je er nooit iets van merken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan