Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Vista heeft zelf een zogenaamd 'Knipprogramma', onder bureau-accessoires!

picture.php


Je kan vanuit een afbeelding op website een stuk uithalen.

Voorbeeld:
picture.php


Je zal zien dat je er nog veel mee kan doen ;)
 
Vista heeft zelf een zogenaamd 'Knipprogramma', onder bureau-accessoires!

picture.php


Je kan vanuit een afbeelding op website een stuk uithalen.

Voorbeeld:
picture.php


Je zal zien dat je er nog veel mee kan doen ;)
Ik gebruik dit al een tijdje naast Snagit, jammer dat MS niet heeft nagedacht over dit progje om ook er mee te kunnen uitprinten echt jammer!!

Mvgr, Obelix.
 
Ik llat mijn knipsels automatisch openen in MS-Paint meestal moet ik er toch nog iets aan verduidelijken een rode pijl of zo en print ze dan vanuit paint

ABC easy as 123
 
knipsels

knipsels

jammer dat ze dit uit de basis van Vista hebben geknipt. Dit is een handigheid die ik nu niet heb zie;!
Gelukkig weten we ons te redden zonder (lachen)
 
de video handleiding

[video=youtube;LhGl-rPZcpU]http://www.youtube.com/watch?v=LhGl-rPZcpU[/video]
 
Knipprogramma en al de rest van ultimate zit ook in home basic en premium.
Je kan het knipprogramma eenvoudig activeren.
Ga naar start/configuratiescherm
programmas/programma's en onderdelen (of direct programmas en onderdelen als je klassieke weergave gebruikt)
windows onderdelen in of uit schakelen.
Scrol naar tabletpc en vink deze aan.
Na een minuut zal gevraagd worden te herstarten.
 
Hallo nijltjetweety,
Ik zag net je oplossing voor het knipprogramma in Vista basic. Ik content en direct gaan speuren naar tabletpc in de scrollijst, maar deze vermelding kom ik toch nergens tegen?
Nochtans staat tabletpc wel vermeld in configuratiescherm? Maar niet aan of uit te vinken in de scrollijst van windowsonderdelen.
 
Ik heb dit nog gehoord, in de oudere vista stond dat er nog bij.
Ik denk sinds een van de service packs dat het veranderd is.
Ik ben een vista basic aan het installeren op mijne testpc, ik heb er een liggen nog zonder sp op.
Staat de SnippingTool.exe nog in windows/system32 ?
Naar het schijnt is dat ook weg, ik las later op het net dat deze er bij iemand ook niet meer bij stond.
Ik ga het allemaal eens uitspitten, ook voor andere dingen, bvb de xp mode die niet in alle windows 7 werkt.
Maar ik heb in April ondervraging op het werk, daar kruipt nu veel tijd in, het vraagt allemaal wat meer tijd om deze zaken door te spitten.
 
Kijk, ik heb net vista home basic geinstalleerd, SnippingTool.exe staat er en start op zonder problemen hoor.
Deze in bureau accesoires zetten is gewoon een kwestie van de snelkoppeling aanmaken en daar neerzetten.
Als jij het niet hebt ga ik proberen uitzoeken wanneer het juist verdwijnt, en waarom.
 
Laatst bewerkt:
Neen dat is niet meer terug te vinden op mijn bakske. Is vermoedelijk weggehaald omdat het verschil tussen basis en de home te klein zou zijn. En zulke dingen vind men nu eenmaal snel en met het internet van vandaag is vandaag gevonden, morgen bekend voor iedereen...Het was te mooi om waar te zijn blijkbaar.
 
ik zoek nog wat verder. Het maakt deel uit van aero, heeft aero nodig om te kunnen werken.
Daar ga ik nog op zoeken.
Voorwaarde is dat aero veel van het systeem vraagt.
De basic was bedoeld om xp gebruikers de upgrade te laten doen naar vista op oudere pc.
Het is enkel ivm de systeemeisen dat de basic gestript werd.
Eerst moet je dus eens kijken naar je configuratie of die voldoende geschikt is.
 
Het geheugen kan beter, er is een registerhack voor.
Ik denk er eens over gepost te hebben, maar ben niet zeker.
Ik moet dat nog eens nakijken of ik het in tips voor vista heb gezet.
Maar dat is voor een andere topic weer.
Als ik iets vind om aero in de basic te krijgen hoor je het asap
 
merci. Ik lees het hier dan wel. Het geheugen is voor mij trouwens voldoende. Ik gebruik deze pc niet voor zware doeleinden of zo. Gewoon mijn boekhouding en surfen.
Waarvoor hij in feite te zwaar is. Ook wat de progjes betreft zit er niet zo veel op. office 2007 student en nokia suite voor mijn gsm, msn suite en paint net. en de virusscanner van Microsoft, hp software voor de printer en een brandsoftware van roxio..en niet te vergeten mijn bank software
Dus nog al standaard, enkel bij aankoop had ik over het hoofd gezien dat hij maar basis was...te veel winkels gezien en ik was er moe van dat ik nogal snel toehapte.
Ben er best tevreden mee, maar het kan nog altijd beter en het vrouwtje hier naast mij heeft we aero op haar home, maar zij heeft enkel de windows op 64bits versie.
 
Knipprogramma en al de rest van ultimate zit ook in home basic en premium.
Je kan het knipprogramma eenvoudig activeren.
Ga naar start/configuratiescherm
programmas/programma's en onderdelen (of direct programmas en onderdelen als je klassieke weergave gebruikt)
windows onderdelen in of uit schakelen.
Scrol naar tabletpc en vink deze aan.
Na een minuut zal gevraagd worden te herstarten.

in vista zou het op deze locatie moeten staan en niet in system32:

C:\Windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-tabletpc-snippingtool_31bf3856ad364e35_6.0.6001.18000_none_ 2bd1935dc51df46e\

lees ook zeker DEZE post eens door van op vistaheads.

Graag ook even iets laten weten als je uit de brand bent. thx alvast!!

op deze site lees je trouwens dat snippy, dat je hier onder freeware kan vinden tegenwoordig ook werkt in vista...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan