Koeling blijft draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn zoon zijn PC maakt constant lawaai, maw de koeling bijft steeds draaien. Kan ik daar als leek zelf iets aan doen, eventueel aan de instellingen.
 
Dit is een veel voorkomend probleem bij computers die al een tijdje in dienst zijn. Meestal hangt op de schoepen van de ventilators in de computer een grote hoeveelheid stof. Dit heeft tot gevolg dat de koeling zijn werk niet goed meer kan doen en daardoor de ventilator meer moet werken met geluidsoverlast tot gevolg Dit los ik meestal zo op: Pc uitzetten. Stekker uit het stopcontact trekken. Kast opendoen. Voorzichtig het stof van de schoepen zuigen met een stofzuiger.
 
Dit is een veel voorkomend probleem bij computers die al een tijdje in dienst zijn. Meestal hangt op de schoepen van de ventilators in de computer een grote hoeveelheid stof. Dit heeft tot gevolg dat de koeling zijn werk niet goed meer kan doen en daardoor de ventilator meer moet werken met geluidsoverlast tot gevolg Dit los ik meestal zo op: Pc uitzetten. Stekker uit het stopcontact trekken. Kast opendoen. Voorzichtig het stof van de schoepen zuigen met een stofzuiger.

En vergeet ook de voeding met een automatische temperatuurregeling niet. ( dit is vaak het geval bij de wat duurdere voedingen )
Hierin kan ook stof op hopen waardoor de fan van de voeding constant op vole toeren blijft draaien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan