Status
Niet open voor verdere reacties.
Hbe via "de digirale revolutie" iets gelezen over Koma mail, en interssante mail klient. Ik krijg het echter niet ge-installeerd. Kan iemand me hierbij van dienst zijn?

Dank bij voorbaat,

Nonno
 
Wat is het probleem?

Ik heb het op deze manier gedaan:
Downloaden
uitpakken in de door jou geselecteerde map, al dan niet op een usb stik
Naar de geselecteerde map gaan en dubbelklikken in deze map op kommamail
je account instellingen invoeren
Mail ontvangen en versturen was geen probleem vanaf de usb.
 
Blijkbaar doe ik iets verkeerd, want na download heb ik geklikt op "uitpakke" en dan mijn usb stick aangeduid (f:) ik krijg nu op mijn stick een geel icoontje met ritssluiting. Als ik hier op klik en dan verder op alles uitpallen, krijg ik een scherm met een aantal icoontjes zoals langueges enz... Wat nu?
 
Na het uitpakken moet je het nog installeren m.a.w.
Ik merk vaak dat vele mensen daar problemen mee hebben.
Misschien een goed idee voor Stallion en reddevil om een mededeling hieromtrent te posten in betreffende rubrieken.
Het is een vaak weerkerend probleem.
 
Na het uitpakken moet je het nog installeren m.a.w.
Ik merk vaak dat vele mensen daar problemen mee hebben.
Misschien een goed idee voor Stallion en reddevil om een mededeling hieromtrent te posten in betreffende rubrieken.
Het is een vaak weerkerend probleem.

heb ook geen problemen gehad met het installeren op een usb-stick, gewoon zip-bestandje uitgepakt in een mapje op de stick daarna op Koma-mail.exe bestandje geklikt gegevens ingevoerd en klaar was ie. En wat de mededeling betreft heb het nou ook maar uit geprobeerd om dat jij er schijnbaar problemen mee had maar voor de rest probeer ik niet alle dingen uit die ik hier op het forum aangeef dus weet ook niet altijd of de werking ervan gemakkelijk of ingewikkeld is.
 
Ik had het niet uitgetest, ik doelde op een algemene mededeling, een soort algemene richtlijn over het installeren van programma's.
Heel wat mensen denken als ze dubbelklikken op zo een zip, dat het dan al moet werken.
Niet iedereen snapt het verschil tussen uitpakken van een programma en het installeren ervan.
Voor ons is dat gesneden koek, maar voor een leek is het vaak lastig.
Vandaar mijn vraag om een soort van tutorial, zeker nu de downloads voor iedereen beschikbaar zijn in tegenstelling tot vroeger zijn er meer en meer leken die het eens willen proberen, maar niet allen plaatsen de vraag hoe het nou moet, die zoeken verder naar iets anders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan