Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Het lijkt een simpel "probleem" (en dat is het wellicht ook), maar ik heb de volgende vraag. Iemand (persoon A) heeft een bestand van 200 emailadressen. Deze emailadressen gebruikt die persoon om af en toe emails naar die personen te sturen (klinkt nog steeds logisch niet?). Nu heeft die persoon A mij gevraagd of ik van deze emailadressen een backupbestand wil bewaren, zodat hij daar, ingeval van calamiteiten, gebruik van kan maken. Als dat van toepassing is, kan ik eventueel ook een email naar die mensen sturen uit naam van persoon A. Wat is daar de beste oplossing voor? Ongetwijfeld simpel, maar niet simpel genoeg voor mij ;=)

Met dank weer voor jullie meedenken! -m-
 
Om even snel te antwoorden op althans een deel van je vraag;
Onder normale omstandigheden (vb geen MS domain/exchange omgeving), is het niet mogelijk om met jou identiteit een email te sturen in naam van een andere identiteit. Dit zou misbruik zeer sterk in de hand werken trouwens. Ik denk wel dat dat duidelijk is. Het is in zekere mate wel mogelijk, maar dat is niet zo zuiver laten we zeggen.

Dus nee, zoiets als voorgesteld is niet mogelijk.
 
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk en het zal dan voor iedere geadresseerde zichtbaar zijn dat het bericht van mij af komt alleen door de tekst zal ook duidelijk worden dat de info uit naam van persoon A wordt gestuurd. Dat is alleen maar een tekstuele zaak en eigenlijk niet belangrijk voor de vraagstelling. Correct dat je me daar voor hebt gecorrigeerd!

Cees
 
Waar zoek je nu exact een oplossing voor? Want dan zie ik het probleem niet zozeer...
Die betreffende persoon heeft een bestand (type onbekend tot nu toe), met een lijst van email adressen. Goed dat hij jou een copy wilt geven van die file. Maar wat is dan het probleem eigenlijk?
 
Het bestand is nog niet aangemaakt. De vraag is: hoe kan die persoon op de beste manier zijn emails overdragen? Het zijn er meer dan 200. Het is de bedoeling dat ik in noodgevallen ook emails voor hem kan wegsturen. Het is dus niet zo zeer een probleem, maar meer een vraag hoe we dat op de handigste manier kunnen doen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan