Status
Niet open voor verdere reacties.
Goeiemorgen Rosty,

Ik heb zopas malwarebytes geïnstalleerd en laten lopen.
Er waren 26 infecties die ik verwijderd heb.
Ik stuur u het rapport door in bijlage...
Kun je dit nog eens bekijken?
Moet ik dit programma nu regelmatig laten lopen?
Moet ik Hijackthis ook laten staan?
Ik heb nu AVG en avast als antivirusprogramma's. Zou ik beter iets anders installeren?
Ik kreeg daarstraks wel nog af en toe de opmerking dat er een "unregisterd copy of rapid antivrius software"gevonden is...ik weet niet of dit nu ook deel uitmaakte van de malware of "serieus" is...ik zie wel of het nu nog terugkomt zeker.
Dan nog één vraagje: sedert gans de miserie heb ik plost ook een groter lettertype op mijn computer (overal, alle internetpagina's, alle worddocumenten, bureaublad enz.) hoe kan ik dit weer gewoon krijgen?

Nu rest mij alleen nog je te bedanken voor alle hulp! Heel hartelijk bedankt en een jaar vol geluk toegewenst!
 

Bijlagen

  • mbam-log-2008-12-27 (09-49-20).txt
    3.6 KB · Weergaven: 107
Hey,

Ik heb zopas malwarebytes geïnstalleerd en laten lopen.
Er waren 26 infecties die ik verwijderd heb.
Ik stuur u het rapport door in bijlage...
Kun je dit nog eens bekijken?
Moet ik dit programma nu regelmatig laten lopen?
Ik zou je aanraden om het wekelijks te updaten en er een volledige scan mee te doen.
Hoe updaten: open MBAM en klik op de tab "update", laat het programma updaten en doe er dan een scan mee.

Moet ik Hijackthis ook laten staan?
Ja, dat mag je laten staan. Het is een programma die enkel iets van je systeem vergt als je er een scan mee doet.

Ik heb nu AVG en avast als antivirusprogramma's. Zou ik beter iets anders installeren?
Beiden zijn goed!! Zie volgende punt.

Ik kreeg daarstraks wel nog af en toe de opmerking dat er een "unregisterd copy of rapid antivrius software"gevonden is...ik weet niet of dit nu ook deel uitmaakte van de malware of "serieus" is...ik zie wel of het nu nog terugkomt zeker.
Dan heb je hier te maken met een corrupte versie!!! Maar bij welke scanner krijg je dat? Avast! of AVG?

Dan nog één vraagje: sedert gans de miserie heb ik plost ook een groter lettertype op mijn computer (overal, alle internetpagina's, alle worddocumenten, bureaublad enz.) hoe kan ik dit weer gewoon krijgen?
Dit vraag je beter in het software forum.

Kun je nog een nieuw HijackThis logje posten aub? Log van MBAM ziet er goed uit maar ik wil zien of de regels in HJT verdwenen zijn.
 
het is vrij algemeen geweten dat meerdere antivirussen samen laten draaien niet nodig is en zelfs voor instabiliteit kan zorgen. beide zijn goede, maar ik zou er eentje verwijderen. mss dat de unregistered melding dan ook weg is.

je moet regelmatig scannen op malware, je kan dit wel als een geplande taak instellen zodat het automatisch op de achtergrond gebeurd

de lettergrootte wordt besproken in je postlettergrootte gewijzigd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan