Laatste werk dag voor dit jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Vandaag was het de laatste werkdag voor dit jaar nog , nog 17 jaar te gaan :p als ze het niet weer veranderen. Morgen kerstfeest van werkgever dus veel beter.
 
amaai! schone vooruitzichten! niet alleen voor dat feest, maar nog slechts 17 jaar te gaan? wow! als het pensioengerechtigde-leeftijd-tellertje op 65 blijft staan mag ik er nog 29 kloppen. dus ik bereid me mentaal al voor op "ietsje" meer (y) :duimop:
 
Ik moet deze week vanavond en morgen middag en avond nog werken. Tweede kerstdag ( dat hebben wij hier in Nederland ) werken en daarna nog twee dagen, dan ik voormij wat werken betreft ook het jaar om.

Ik ben van plan als ik het beleven mag, op 1 januari 2020 en misschien zelfs 1 januari 2019 te stoppen met werken. Ben dan nog geen 65 maar heb dan lang genoeg gewerkt.
 
Voorlopige mag ik nog op 58 jaar gaan, nu met nieuwe cao vanaf 35 jaar 2,5 rimpeldagen en vanaf 45 jaar 5 rimpel dagen. (rimpel dagen = betaald verlof)
Werk 40 uur per week dus per jaar 5 dagen nog eens om vrij op te nemen.
 
Laatst bewerkt:
Amaai, ik heb nooit meer verlof. Ben 8 jaar geleden vervroegd gestopt (soort brugpensioen). Voorwaarde was dat ik op 60 jarige leeftijd definitief op pensioen zou gaan. Was ook geen probleem want ik had dienstjaren genoeg. Ben begonnen werken op 14 jarige leeftijd. Heb geluk gehad mij serieus te kunnen opwerken in een grote firma. Had dus op 55 jarige leeftijd reeds 41 dienstjaren en dat waren er 46 toen ik officieel met pensioen ging. Dus, in april ben ik reeds 4 jaar officieel met pensioen.
Dus geen verlof meer voor mij.
 
Amaai, ik heb nooit meer verlof. Ben 8 jaar geleden vervroegd gestopt (soort brugpensioen). Voorwaarde was dat ik op 60 jarige leeftijd definitief op pensioen zou gaan. Was ook geen probleem want ik had dienstjaren genoeg. Ben begonnen werken op 14 jarige leeftijd. Heb geluk gehad mij serieus te kunnen opwerken in een grote firma. Had dus op 55 jarige leeftijd reeds 41 dienstjaren en dat waren er 46 toen ik officieel met pensioen ging. Dus, in april ben ik reeds 4 jaar officieel met pensioen.
Dus geen verlof meer voor mij.

Dit heb je verdient héé
 
In nederland is de pensioen gerechtigde leeftijd verhoogd naar 66 jaar en voor mensen die na een bepaalde datum zijn geboren zelfs 67 jaar.

Ik heb daar geen zin in, ik heb zo mijn eigen plan getrokken en stop ver voor deze tijd met werken. Financieel heb ik daar mijn eigen oplossing voor gevonden. Geld heb ik nooit belangrijk gevonden en heb altijd genoten van het leven en dit doe ik nog steeds.
Ik ben op mijn 16e jaar voor het eerst begonnen met werken en heb ongeveer 25 jaar lang tropen jaren gedraaid met weken van 60 tot 120 uur.

Ik vind het dan welletjes en ga dan ook nog eventjes genieten (als ik dit tenminste beleven mag) van het leven totdat ik in het bejaardenhuis achter de geraniums belandt en mijn laatste jaren daar moet doorbrengen.
Ik heb al een paar dingen op het programma staan zoals een jaar naar Australie, rondtrekken met een camper. En ik wil Zuid-West Amerika eens zien, vooral de Grand en Bryce Canyon. bryce canyon - Google zoeken
Ik heb daar familie, dus dat moet lukken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Antwanneke, jong ge hebt de verkeerde firma gekozen! ik mag,zal,wil nog 15 jaartjes meelopen of meer, indien mogelijk. gewoon voor jou!!
mv bgc grtz, wivy
 
@Antwanneke, jong ge hebt de verkeerde firma gekozen! ik mag,zal,wil nog 15 jaartjes meelopen of meer, indien mogelijk. gewoon voor jou!!
mv bgc grtz, wivy

Dat lijkt me leuk. Over een jaartje of 15 / 20 hebben we allemaal kontakt met elkaar vanuit het bejaarden tehuis.
Ik hoop wel dat daar dan ook een internetaansluiting is.
 
Dat lijkt me leuk. Over een jaartje of 15 / 20 hebben we allemaal kontakt met elkaar vanuit het bejaarden tehuis.
Ik hoop wel dat daar dan ook een internetaansluiting is.
FBH (Pluche): fiber to home, als ik nog de glasvezel kan zien om te lassen!!! lukt niet zo goed de laatste tijd, ah ik ben bijna een 1/2 eeuw waard!
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt me leuk. Over een jaartje of 15 / 20 hebben we allemaal kontakt met elkaar vanuit het bejaarden tehuis.
Ik hoop wel dat daar dan ook een internetaansluiting is.


dan zit dat al lang in je wijsvinger ingeplant. steek je vinger in je oor en je hebt een 360 Mbit verbinding met het superweb... :p
 
ik denk het, gij zegt het. gedoemd om samen te werken, lang leve de concurrentie!
 
...ik wou wel terug gaan werken en de wereld terug zien. Maar ik heb de leeftijd niet mee. Zelfs met de nieuwe regels niet. Wil iemand wisselen? Laat het me weten.
MvG
WW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan