Lage-emissiezone Antwerpen en Gent

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Vanaf 01/01/2020 mogen auto's met euro 4 (diesel) niet meer binnen in Antwerpen en Gent.

Maar auto van persoon met een handicap die de toegelaten euronorm niet hebben, kunnen in sommige gevallen een uitzondering (Vlaamse vrijstelling) krijgen. Deze uitzondering kan online aangevraagd worden en is gratis.

Voorwaarden
  • een parkeerkaart hebt voor personen met een handicap
  • Bewijs van verhoogde tegemoetkoming
Voor Antwerpen kan je dit hier aan vragen.

Voor Gent kan je dit hier aanvragen.


Voor Brussel ben ik nog mee bezig
 
Laatst bewerkt:
als je dan weet dat het gene drol uitmaakt of ze die auto's nu bannen of niet. Het is gewoon mensenkloterij, meer is er niet aan en de mensen die gene sticker hebben heel dik beboeten en voor wat? Voor vadertje staat die het toch weer gaat verkwisten. :mad:
 
ik zie juist dat ik euro 4 vermeld zie staan !
echter als ik op deze site de controle doe dan heb ik een nog onbepaalde datum na 31/12/ 2027
**wat moet ik nu geloven !
Ashampoo_Snap_woensdag 20 november 2019_17h41m17s_004_.jpg


ook op de volgende Website staat er een verduidelijking .. want het klopt niet echt dat de toegang verboden is voor euro 4 voertuigen ..

Ashampoo_Snap_woensdag 20 november 2019_17h50m50s_005_.jpg
 
Met euro 4 diesel mag je niet binnen zoals ik.
Auto is nog maar 8 jaar maar onderzoek gedaan en vrouw heeft invalidenparkeerkaart en verhoogde tegemoetkoming aan vraag van Gent is al goedgekeurd en mogen tot 2024 binnen nu goedkeuren van Antwerpen afwachten maar zou ook geen probleem mogen zijn.
 
dan zou je de titel moeten aanpassen want zoals deze nu vermeld staat staat er dat geen enkele voertuig met de norm euro4 binnen mag .. dit sloeg enkel op de Diesels met uitzondering dat je wel binnen mag indien je er voor betaalde !
*hopelijk geven ze u de toelating .
 
Met euro 4 diesel mag je niet binnen zoals ik.
Auto is nog maar 8 jaar
maar onderzoek gedaan en vrouw heeft invalidenparkeerkaart en verhoogde tegemoetkoming aan vraag van Gent is al goedgekeurd en mogen tot 2024 binnen nu goedkeuren van Antwerpen afwachten maar zou ook geen probleem mogen zijn.

Euro 5 is al van 2009 (10 jaar) in gebruik. Hoe komt u dan met een auto van 2011 aan Euro 4?
 
op het keuringsbewijs nee hoor de euro norm word vermeld op je kenteken bewijs .
*doe tevens de controle eens ..
 
Kentekenbewijs - V9 millieuklasse Euro X

Als uw wagen nieuw gekocht werd (8 jaar geleden) moet u een Euro 5 milieuklasse hebben.
Dan is de fout gemaakt door de auto-inspectie.
 
aha 7 zitplaatsen bestuurder inbegrepen ..dat valt waarschijnlijk ook onder een andere categorie dan een personenwagen met 5 zitplaatsen !
 
Maar eigenlijk is het niet eerlijk héé, wij zijn ook vervuilers. Is juist weer om geld in laadje te krijgen of dat de mensen nieuwe auto moeten kopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan