Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds kort heb ik 3 homeplugs gekocht om via het stopcontact te internetten. Ik heb er een in het stopcontact gestopt gedaan en de kabel van mijn internetprovider daarop aangesloten. Een bij de laptop van mijn vrouw en een bij de mijne. Allebei de laptops aangezet (draadloos had ik al eerder uitgezet). Op die laptop van mij gaat de lan verbinding redelijk goed na een paar keer op probleemoplosser gedrukt te hebben lukt het om een verbinding te krijgen. Maar bij de laptop van mijn vrouw lukt het niet. Ik krijg steeds de melding dat het IP adres niet klopt. Maar hoe los ik dat op. Het lukt mij maar niet en het moet zo makkleijk zijn. Het zoeken naar Ip adressen moet automatisch gaan en staat daarop. Wie weet de oplossing.
 
Al eens nagezien of die homeplug die Uw vrouw gebruikt bij U wel werkt? Mogelijks is die defect. Zoals je zei, het moet heel makkelijk gaan en is dan ook zo.
 
Al eens nagezien of die homeplug die Uw vrouw gebruikt bij U wel werkt? Mogelijks is die defect. Zoals je zei, het moet heel makkelijk gaan en is dan ook zo.

Bij mij staat er een drukknopje op de plug om de eerste maal een verbinding te maken als het niet meteen lukt.
Sorry, maar aanpassen werkt niet . Vandaar aparte post.
 
Alles staat op automatisch en ik heb ze ook gereset. De homeplug gewisseld maar bij mij doet hij het en bij mijn vrouw niet. Wie weet nog wat

Hoe bedoel je gereset, een LAN kaartje is niet te resetten. Het moet ergens toch een verkeerde instelling zijn bij de laptop van uw vrouw. Zeker omdat er de melding komt dat het IP adres niet klopt.

Deelt de router via DHCP de IP adressen uit ? Dus, staat dit aan ?
 
Met automatisch bedoel ik Ipv4. Het vreemde is dat ik vanmorgen laptop 1 opstartte en ik direct verbinding had via de homeplug en tot op heden doet hij het nog steeds. Nu laptop 2 nog. Ik heb homeplug gewisseld en de daarna dekabels maar dat veranderde niets. Laptop 1 doet het en 2 niet. Ik vind het erg raar. Wie weet nog wat ik eventueel kan doen.
 
Het probleem heb ik per abuis opgelost. Ik had gereset met de adapter in het stopcontact maar dat is fout. Resetten met de adapter uit het stopcontact en alles draait erg goed en stabiel. Bedankt voor de reacties. Pim.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan