Laptop configuratie gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Silverwing

Gast
Een vriend die dj is zou een nieuwe laptop willen aanschaffen om te gebruiken als hij moet draaien.
Op de laptop zouden enkel de programma's virtual dj,serato scratch live, i tunes en een AV staan.
Verder word deze niet gebruikt!
Vermits de programma's geen al te hoge eisen stellen denk ik dat hij wel kan volstaan met een mid-range configuratie.
Graag had ik wat configuraties gezien zelf samengesteld of een complete merk note book.De bedoeling is wel om voor kwaliteid te gaan en niet voor kwantiteid!
Op labtop gebied zijn we een leek,daarom hier deze vraag.
 
Ik denk dat een groot scherm voor dit soort toepassingen wel belangrijk is.
Een laptop zelf samenstellen is niet gebruikelijk, ik ken maar 1 fabrikant waar dit mogelijk is en kan even niet op deze naam van de fabrikant komen.
Je moet er tevens van uitgaan dat alle laptops een slechte geluidskaart hebben. Wil je echt een goed geluid, zal je een externe geluidskaart moeten aanschaffen.
Ik denk inderdaad niet dat je voor deze toepassingen een zware PC (laptop) nodig hebt. Eigenlijk zou de goedkoopste laptop al voldoen aan de eisen. Misschien ook kijken naar de grootte van de HD, omdat AV en Muziek nogal wat ruimte kan vergen.

De constructie van bijvoorbeeld een Acer is erg slecht.
De constructie van een ASUS of een HP of Packard Bell en Sony is er goed.
Hier noem ik zomaar een paar merken waar ik persoonlijke ervaring mee heb.
 
MSI is een goede laptop

MSI met grote schijf, groot scherm, draagbaar en redelijk goed geprijsd.
Of deze


HP ben ik niet voor, maar ze hebben veel aanhang.
Ook Pluis heeft er goede ervaringen mee lees ik

Goedkoop maar slechts vista basic is deze HP
Deze compaq met vista business.


En deze toshiba vond ik ook voor redelijke prijs
Maar de kwaliteit van toshiba heb ik geen ervaring mee
 
Bij DELL kun je online eel laptop samenstellen naar je eigen behoefte

mvg wimeken

zou ik nooit(meer) bestellen , DELL en packard Bell zijn hetzelfde maar daar ben ik echt heel ontevreden over en ben helemaal niet alleen , ken er nog zeker 10 die mis content zijn van zowel DELL als packard bell.
 
heb enkele maanden geleden een toshiba satellite p300 gekocht ben er tot hiertoe heel content van, nadeel vind ik is de glanzende verf op de toetsen.
waarom ik deze laptop gekocht heb is het aantal aansluitingen ( firewire enz), een goede cpu, veel opslag 2x250 Gb, geheugen en iets groter scherm, prijs was zelfs onder mijn bujet( nu te koop voor 945€).
het is ook mogelijk van een MSI samen te stellen.
 
Allemaal dank voor de reacties.
De eerste link van nijltjetweety vind ik absoluut de moeite,veel laptop met goede specs voor een lage prijs.
Verder zie ik dat toshiba blijkbaar nogal goed overkomt maar de prijs is te zien aan de laatste reactie ook navenant.
Ik hoop dat de MSI EX623-070NL ook in België te koop is aan die prijs.
Dat lijkt me de beste keuze.
 
Lijk me een goede keuze.
MSI, persoonlijk geen ervaring mee, maar eigenlijk nog zelden slechte berichten over gehoord.

Maar nogmaals, als je serieus met audio aan de slag wilt, er bestaat geen laptop met een goede geluidskaart.
Je zal rekening moeten houden met een investering in een externe geluidskaart.
 
Ik zelf heb mij vandaag een acer gekocht vervanging van vaste pc. Vriend van me heeft 3 laptop van acer en is daar tevreden over. Natuurlijk heeft elk mer zijn mankementen daar kan men niets aan doen.
 
configuratie goed vergelijken, bij mijn zoeken naar nieuwe laptop ben ik op nederlandse sides ook gaan zien en er was soms wel wat meer verschil dan het klavier (qwerty).
 
Ik heb alle info doorgegeven aan mijn vriend en hij heeft toch de MSI EX623-070 gekocht,voorBelgië staat er BE achter het typenummer en hij koste 549 euro.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan