Laptop crash !! Windows XP Home Edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

telerke

Gast
Een kennis heeft een laptop naar mijn toegebracht die niets meet doet, toch in de gang gekregen met de applecation & support disc en heeft een schijfcontrole gedaan en start nu al verder op maar er zijn serieus wat problemen, een recovery cd is er niet van gemaakt waar hij naar vraagt. Maar er zijn meer problemen, bij het verloop van opstart dat maar eeuwen blijft duren loopt de muispijl vast en er staan wel 2 antivirusscanners op AVG en Norton en een hoop virussen.

Kan ik deze laptop nog op een ander manier in gang krijgen, ik twijfel er is geen recovery gemaakt en geen muispijl of toetsen die nog reageren. Zo kan ik ook niet verder. Weten jullie wat ik het best kan doen, hij heeft geen gerantie meer. Maar heb nog wel een hele groote vuilbak waar hij wel in zou passen. ;! Type laptop Aspire 5102WLMi
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je bedoeld waarschijnlijk Vista Home premium? xp home premium bestaat niet. Als je geen recovery cd of dvd hebt en je hebt niet de mogelijkheid recovery te doen vanop een verborgen partitie zoals in opstarten bvb F10 drukken om de recovery te starten dan zie ik maar 1 oplossing een dvd vista home premium nemen ermee opstartten en de schijf met deze formatteren. Je installeerd de home premium met de originele sleutel die je normaal onderaan vind op de laptop. als alles goed is verlopen kan je deze zonder 1 enkel probleem aktiveren.Het enige dat je dan wel hebt is dat alle programma's die er standaard op stonden je nu niet meer gaat hebben zoals bvb win dvd enz....het kan ook dat je bepaalde drivers nog gaat moeten zoeken op internet kan je zien in apparaatbeheer als er geen gele vraagtekens of uitroeptekens staan zijn alle drivers geinstalleerd.ik heb zo ook al eens een laptop geformatteerd en terug geaktiveerd met de originele key die op de laptop hangt. Mag normaal geen probleem zijn ;) Dit is ook toepasselijk voor windows xp zowel home edition of professional uiteraard dat je dan de windows xp cd moet gebruiken .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb even opgezocht en zie dat het hier gaat om windows xp home edition. Dus zelfde scenario opstart met een windows xp home edition cd en formatteren. Daarna alles opnieuw installeren ;) succes en moest je hem in die grote vuilbak willen gooien breng je hem maar bij mij :p
 
Over laatst ook zo laptop binnen gekregen denk dat er alle virussen opstonden dat er bestonden. Er stond geen antivirus op, hoe meer ik er verwijderde hoe meer er bij kwammen. Was vista en was ook niets meer aan te doen, heb deze geformateerd met dvd van vista en de key ingevuld dat op de sticker staat onderaan.
 
Moet geen probleem zijn, format geven en dan wel met fdisk partitie weggooien als hij zo erg er aan toe is.
En dan nieuwe Xp trouwens drivers zijn te halen op Service & Support dus zo moeilijk hoeft het niet te wezen, en anders geef maar aan mij:p
 
Het ergste van allemaal is dat ik hem geen format kan geven, onwille dat er niets meer reageert in zijn laptop, het touchpad en de toetsen doen het niet meer. Ik krijg hem net aan en probeert in het mogelijke te opstarten en dan blijft het bij en loopt helemaal vast. Om het snel te zeggen in mijn ogen hebben de virussen zodanig de hardware om zeep geholpen, nog erger dan de Mexicaanse griep, op sterven.
 
Het ergste van allemaal is dat ik hem geen format kan geven, onwille dat er niets meer reageert in zijn laptop, het touchpad en de toetsen doen het niet meer. Ik krijg hem net aan en probeert in het mogelijke te opstarten en dan blijft het bij en loopt helemaal vast. Om het snel te zeggen in mijn ogen hebben de virussen zodanig de hardware om zeep geholpen, nog erger dan de Mexicaanse griep, op sterven.


Je kan deze proberen Boot ff burn doen dan
Proberen is met opstaren F8 klikken, veiligemodus zonodig del of F2 met opstarten voor boot dvd/cd als eerste te zetten.
Hoor het wel

Kan altijd een ander Hd in dan loopt weer... no problemo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan deze proberen Boot ff burn doen dan
Proberen is met opstaren F8 klikken, veiligemodus zonodig del of F2 met opstarten voor boot dvd/cd als eerste te zetten.
Hoor het wel

Kan altijd een ander Hd in dan loopt weer... no problemo

Niks lukt er, een en al troep, een andere HD heb ik niet en hij wil geen geven, dan zijn rond denk ik. Dan zoekt hij het zelf maar uit, waarom dan nog verder helpen dat hij zelf niet wil mee helpen.
 
Als ik deze goed lees gaat het over besmetting met virussen en staat deze fout hier in hardware. Gaat dus naar z'n juiste plekje ;)

voor de rest moeten we ongeacht het feit of de man in kwestie nog geholpen wil worden dit toch even wat grondiger aanpakken. een besmette schijf vervangen is ineens wel heel drastisch als je op het eerste zicht niets kan doen.

als ik het goed begrijp kan de laptop opgestart worden. dus zouden de toetsen heel even moeten werken. ik kan me niet voorstellen dat je niet in veilige modus geraakt. dan kan je de virusscanner aanzetten en zijn werk laten doen. dat gaat al veel helpen. als je daarna netwerkmogelijkheden erbij neemt kan je zelfs een goede malwarescanner zoals MBAM downloaden hier als je die niet moest hebben. doe dan weer een scan. dan ga je redelijk normaal moeten kunnen werken om de rest op te lossen.

stel dat de pc toch te ver geïnfecteerd is om in veilige modus aan de praat te krijgen kan je nog steeds tijdens de opstart naar de opdracht(DOS)prompt gaan. dan kan je commando format geven, of eerst eens gaan kijken in systeemherstel tot hoe ver dat gaat.(commando om dit op te starten: %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe)
 
Het ergste van allemaal is dat ik hem geen format kan geven, onwille dat er niets meer reageert in zijn laptop, het touchpad en de toetsen doen het niet meer. Ik krijg hem net aan en probeert in het mogelijke te opstarten en dan blijft het bij en loopt helemaal vast. Om het snel te zeggen in mijn ogen hebben de virussen zodanig de hardware om zeep geholpen, nog erger dan de Mexicaanse griep, op sterven.

Ik heb nog nooit een pc meegemaakt waar een virus de HARDWARE om zeep heeft geholpen. De Software kan naar de Filistijnen zijn maar hardware????????
Volgens mij moet hij eens de toetscombinaties proberen om in bios te raken. Dan opstarten van cd/dvd en opnieuw partitioneren en formatteren. Dan opnieuw Windows er op.
 
Een kennis heeft een laptop naar mijn toegebracht die niets meet doet, toch in de gang gekregen met de applecation & support disc en heeft een schijfcontrole gedaan en start nu al verder op maar er zijn serieus wat problemen, een recovery cd is er niet van gemaakt waar hij naar vraagt. Maar er zijn meer problemen, bij het verloop van opstart dat maar eeuwen blijft duren loopt de muispijl vast en er staan wel 2 antivirusscanners op AVG en Norton en een hoop virussen.

Kan ik deze laptop nog op een ander manier in gang krijgen, ik twijfel er is geen recovery gemaakt en geen muispijl of toetsen die nog reageren. Zo kan ik ook niet verder. Weten jullie wat ik het best kan doen, hij heeft geen gerantie meer. Maar heb nog wel een hele groote vuilbak waar hij wel in zou passen. ;! Type laptop Aspire 5102WLMi

Is dit onder tussen opgelost ?
 
Die zijn laptop is al weg naar het stort en is herleid naar scroot. ;)

Opgelost
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan