Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Selim

Gast
Beste allen,

Ik heb een vraag over het volgende.
Mijn laptop is best wel snel.
Als ik mijn laptop uitzet, gaat dat ook best snel.
Opstarten van de laptop gaat eveneens best snel.

MAAR
Zodra de laptop in slaapstand gaat, duurt het best wel lang.
Uit de slaapstand halen/ontwaken duurt enorm lang.

Nu weet ik dat als een pc in slaapstand word gezet, dat het systeem/de onderdelen in het geheugen geladen worden.
Ik heb het geheugen eruitgehaald (1 voor 1 geprobeerd).
Hiermee heb ik geen verschil vernomen.

Heeft iemand raad ??
Alvast bedankt ; )

Edit: OS is Windows XP Home
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste oplossing: Laptop in stand-by modus zetten en niet in de slaapstand. In de stand-by modus moet er niets meer in het geheugen geladen worden. Slaapstand en stand-by modus is niet hetzelfde zoals velen denken.
 
Beste oplossing: Laptop in stand-by modus zetten en niet in de slaapstand. In de stand-by modus moet er niets meer in het geheugen geladen worden. Slaapstand en stand-by modus is niet hetzelfde zoals velen denken.

Klopt idd,
Ik heb gemerkt dat de stand-bye modus geen problemen verder heeft.
Alleen heb ik wel het idee dat de accu minder lang mee gaat in de stand-bye.
 
Het verschil is inderdaad dat bij de slaapstand modus zo goed als geen energie word gebruikt, de pc staat volledig uit. Bij Stand-By word de pc in de lage energieverbuiks modus gezet. Dat is het grote verschil.
 
Nog een kleine toevoeging i.v.m. stand-by modus.
De stand-by modus is intressant als men de computer een kort tijdje niet gaat gebruiken. In deze modus zal de computer zich terug openen met de laatst uitgevoerde bewerking. Bijv.: Men is bezig met een word document, men moet even weg voor een uurtje kun je de computer in stand by modus plaatsen. Wanneer dan het geopende word document niet gesloten word, en men zet de computer terug in normale modus, zal het scherm openen met het word document waar je aan bezig was.
 
waarom gebruik je eigenlijk slaapmodus,hier word er niets verwezelijkt dan op pc,kan je hem evengoed uitschakelen
 
DAT GAAT NIET : ))

Dat komt door het volgende.
Ik ben een duizendpoot.
Doe vanalles tegelijk.

Om een voorbeeld te geven:
Heb op dit moment 3 internet explorers open met allen een stuk of 5 tabbladen.
MS Outlook open en kijk mijn mails door (zodoende dat ik hier weer terug ben)
Excel open facturen, laat ik open om straks nog even een paar dingen door te lopen.

Als ik mijn laptop vervolgens wil meenemen van hot naar her, dan wil ik niet alle vensters kwijt raken waar ik mee bezig was.

Dus uitzetten ?? DAT GAAT NIET ; )

Maar ik heb eens de proef op de som genomen en
Gisteren rond 17:45 uur de klep dichtgegooid.
Vandaag rond 10:00 uur klep open en starten met de aan en uit knop...

En voilla plop alle vensters open zoals ze er voor stonden....

De accu gaat in princiepe bij normaal gebruik zo'n anderhalf tot twee uur mee.
Blijkbaar is het stroomverbruik toch wel minimaal...

Bedankt allemaal voor jullie tijd en aandacht.
Daar mag op geproost worden en voor de minderjarigen onder ons een lekker glaasje chocomel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan