laptop kan geen verbinding krijgen met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik weet niet of dit op juiste plaats staat.
ik heb laptop gekocht (gekregen) maar ik kan geen verbinding krijgen met internet.
hoe krijg ik dit klaar.
heb ook vaste pc en router.
als ik kabel aansluit van router naar laptop dan wel maar draadloos niet.
wie kan me helpen stap voor stap.
dank u
 
vermeld eerst eens de kenmerken van deze laptop ...
merk , nummer , en het besturingssysteem
controlleer ook eens bij apparaatbeheer of er uitroeptekens vermeld staan ...

**je bedoeld waarschijnlijk de modem/router ( das 2 in 1 )
 
Een geel vraagteken is zowiezo geen goed teken. Dit betekend dat er drivers niet of niet goed zijn geinstalleerd.

Kijk eens in apparaatbeheer bij netwerkadapters of de wifi adapter is geinstalleerd. Dit zou er zo uit kunnen zien 802.11 n/g/b Wireless LAN adapter Staat hij er niet tussen, dan is het probleem waarschijnlijk gelokaliseerd.

Een andere mogelijkheid is, is dat wifi uit staat op de laptop. Veel laptops hebben hier een knop voor om dit aan of uit te zetten. Meestal gaat er een blauw ledje ( lampje) branden als deze aan staat.
Staat hij aan, zal je ook de juiste inloggegevens moeten invullen voor deze wifi adapter.
 
de router is dan wel aangesloten op de modem...
dus je heb momenteel nog het oude systeem van telenet ...de nieuwere is de Docsis 3 (2de generatie )..

ga via deze link naar de drivers download van je DELL Latitude E5400
en selecteer je besturingssysteem XP
vervolgens klik je verder op het menu pijltje Network
en neem je daar de juiste wireless driver om te downloaden ...

**hoe weet je welke je nodig heb .....
installeer daarvoor speccy en deze geeft je alles weer van je pc
 
ga naar mijn telenet en log je in met je account ...
klik op de vermelding Internet ...klik verder op draadloos ...
open de tap beveiliging en je zou daar de key vermeld zien staan .... denk dat je deze dient in te geven .
 
Als de key gevraagd wordt, kan je ook op de speciale knop (deze met die 2 pijltjes in ronde) van Uw modem drukken. Die geeft dan bij het drukken die sleutel door aan Uw systeem. Je hoeft dan alleen maar op enter te drukken als hij ingevuld is.
 
ik kan nu op internet met een usb lan adapter.heb mijn sleutel van router gevonden.
maar door al dat gedoe heb ik per ongeluk mijn wifi kaart dat in mijn laptop zit verwijderd uit het configurationscherm. hoe kan ik die terug installeren.
 
ik kan nu op internet met een usb lan adapter.heb mijn sleutel van router gevonden.
maar door al dat gedoe heb ik per ongeluk mijn wifi kaart dat in mijn laptop zit verwijderd uit het configurationscherm. hoe kan ik die terug installeren.

Doe eens systeemherstel naar de tijd voor het verwijderen van de kaart. Mogelijks moet je de sleutel daarna ook opnieuw ingeven. Je kan ook proberen de hardware opnieuw te laten vinden. Mogelijks lost het probleem zich vanzelf op bij het opnieuw opstarten en het vinden van de hardware.
 
ja probleem opgelost.
gekeken welk wifi kaartje in pc zat en driver geinstalleerd.
dan eenvoudig ip adres van router in browser gezet,gebruikersnaam en ww ingegeven en alles van router kwam op scherm zo ook de netwersleutel van mijn router.
dank voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan