Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb een laptop en deze elkes keer als ik deze op start dan vraagt hij voor op f2 te duwen
of op esc
bij f2 zegt hij run setup
bij esc bbs popup

pc gegevens
laptop
pckard bell easynote
processor genuine intel r
cpu t2080 @ 1.73 ghz 1.73 ghz
ram 895 mb
hdd 103 gig
32 bits bestuuringsysteem

wat kan ik er voor doen dat dit op houd
 
Normaal gezien hoef je NIET op F2 of ESC te duwen, omdat de 'Set UP' de opstart sequentie bepaalt van uw PC. Deze volgorde wordt bepaald in de BIOS.Vroeger in het tijdperk van WIN98 keek de microprocessor eerst naar de floppy drive, die maakte nogal een irritant geluid.Door F2 te drukken kwam men terecht in de BIOS waardoor men als eerste station de floppy, de cd-drive of harddisk kon kiezen,normaliter harddisk.Bij het opnieuw opstarten bootte de pc direct op van harddisk en was het irritante geluid van de floppy drive verdwenen.
Bij XP en vista kan men merendeels kiezen uit: dvd/cd,hard disk of usb stick als opstart medium. Dit wordt terug in de BIOS bepaald, doch men kan de opstarttijds duur aanzienlijk inkorten door een bepaalde TWEAK te doen en/of een kijkje te nemen in "msconfig". Efkes 'Googlen' of terug een berichte plaatsen op deze leuke site. mvg,WiVy
 
Heb het grijze vermoeden dat de batterij die ervoor zorgt dat Uw bios blijft onthouden wat er zoal moet gebeuren bij de opstart, plat is.
Dit heeft niets te maken met Uw laptop batterij.
Denk gewoon een andere update batterijtje er in en probleem opgelost. Indie ik juist ben.... kostprijs een 10 euro om te laten steken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan