laptop probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

red wodka

Gast
Heb een acer aspire 7720g laptop en ik ondervind hetvolgende probleem.
Alles krijgt zeer warm en daarmee bedoel ik meer dan 70°C dus denk dat dat veel te hoog is
Als ik bv spelletjes speel gaat de temp nog meer de lucht in en als ik een tijdje speel valt laptop uit.Ik denk dat het uitvallen komt door een beveileging voor oververhitting.
Nu omdat de temp zeer hoog word als ik spelletjes speel denk ik dat het aan mijn grafische kaart moet liggen . Kan ik mijn grafische kaart testen of zo om te zien of die naar behoren werkt en gekoeld word?
Heb ondertussen een extra koeling voor mijn laptop besteld in de hoop dat het met deze beter word.

Heb dan nog een probleem.
zolang ik bezig ben op laptop is er geen probleem met de verbinding van het internet.maar zodra ik een bepaalde tijd niet meer op laptop bezig ben valt intenet verbinding uit. Ben bij telenet en heb draadloze verbinding via router.
Ik loste het probleem op met de webradio aan te leggen maar dat is dan niet goed voor mijn eerste probleem, schermbeveileging slaat niet aan dus moet grafische kaart constant draaien waardoor deze dus niet afkoelt .

Kan er me iemand helpen of weet er iemand wat ik kan doen om mijn problemen op te lossen ?
 
Zal vol stof zitten waarschijnlijk.
Dat gebeurt snel in stoffige omgeving (bvb slaapkamer)
Beste als je zelf niet voldoende onderlegd bent even laten openschroeven in de winkel.
Acer heeft meestal ook maar 1 koeler, met 1 of 2 heatpipes die ook via de videokaart passeren.
Als de koeler, die in de eerste plaats voor de processor is niet voldoende werkt word de processor te heet, wat nefast is voor de levensduur van de laptop.
De videokaarttemperatuur is in dit geval ook niet correct omdat die kaart aan de hitte van de cpu word blootgesteld.
Vergeet niet, voor alles, ook voor de videokaart is het de processor die extra belast word.
 
Zal vol stof zitten waarschijnlijk.
Dat gebeurt snel in stoffige omgeving (bvb slaapkamer)
Beste als je zelf niet voldoende onderlegd bent even laten openschroeven in de winkel.
Acer heeft meestal ook maar 1 koeler, met 1 of 2 heatpipes die ook via de videokaart passeren.
Als de koeler, die in de eerste plaats voor de processor is niet voldoende werkt word de processor te heet, wat nefast is voor de levensduur van de laptop.
De videokaarttemperatuur is in dit geval ook niet correct omdat die kaart aan de hitte van de cpu word blootgesteld.
Vergeet niet, voor alles, ook voor de videokaart is het de processor die extra belast word.

een onnozel tipje dat geen kwaad kan: zet de stofzuiger eens aan de koelingsgaten van je laptop. uit ervaring weet ik dat dat een slok op een borrel scheelt. en in het allerslechtste geval kan je er ook voor zorgen dat je gaten meer vrij zijn, bvb door een boek ofzo onder de pc te leggen ( uiteraard zonder de ventilatiegaten af te dekken)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan