Laptop stuk, op welke hardware test moet ik draaien??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn laptop is hardware matig stuk.
Ik wil nu een software progje hebben, die alle hardware scant op fouten of defecten.
Wie weet welk freeware progje het beste werkt??

Groetjes ddr3;)
 
da's een heel moeilijke vraag. heb je enig idee waar het mis loopt? misschien kan je dan specifieker zoeken op het net. ik ken er in ieder geval geen die alle hardware onderzoekt en vind ook niet direkt iets online...

er bestaat wel zoiets als EDAC (error detecting and correction ). daar zeker eens op zoeken
 
Laatst bewerkt:
Er bestaat geen software die alles kan testen. Voor geheugen heb je wel zoiets als memtest86 wat wel grondig test, maar enkel het geheugen. Verder zijn er programma's die basis functionaliteiten kunnen testen op componenten zoals de CPU, of verder stress testen CPU. Harde schijven kan men dan weer testen met software voorzien door de vendor. Maar een all in one packet dat alles 100% test bestaat niet.
Stress testen kunnen fouten sneller blootleggen maar geven geen gedetailleerde fouten weer, enkel de gevolgen wat fel uiteenlopend is.
 
Er bestaat geen software die alles kan testen. Voor geheugen heb je wel zoiets als memtest86 wat wel grondig test, maar enkel het geheugen. Verder zijn er programma's die basis functionaliteiten kunnen testen op componenten zoals de CPU, of verder stress testen CPU. Harde schijven kan men dan weer testen met software voorzien door de vendor. Maar een all in one packet dat alles 100% test bestaat niet.
Stress testen kunnen fouten sneller blootleggen maar geven geen gedetailleerde fouten weer, enkel de gevolgen wat fel uiteenlopend is.

Sandra is een goede stresstest/benchmarker voor moest je zin hebben. maar dan moet je de standaardwaarden kennen en weet je niet eens welk component faalt zoals de draak zegt.
voor hdd's heb ik in vip forum onlangs iets interessant gepost.
verder kan ik je niet helpen. ;!
 
Sandra is een goede stresstest/benchmarker voor moest je zin hebben. maar dan moet je de standaardwaarden kennen en weet je niet eens welk component faalt zoals de draak zegt.
voor hdd's heb ik in vip forum onlangs iets interessant gepost.
verder kan ik je niet helpen. ;!


Sandra kan inderdaad handig zijn, maar als we niet weten of de PC nog boot, heb je daar niets aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan