lege mappen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Hallo beste mensen ik heb een vraagje.

Ik heb met Glary Utilities (software programma) de lege mappen op mijn laptop opgezocht en dat zijn er nogal wat zie ik, maar kan ik die verwijderen zonder gevolgen voor het functioneren van mijn laptop of moet ik nog ergens speciaal op letten voor ik aan het verwijderen sla???
alvast bedankt voor jullie hulp.

Crimpak
 
Ik zou het toch zo laten hoor, je weet nooit of er verborgen bestanden in zitten.
 
Heel erg bedankt voor de waarschuwing. Ik was er al bang voor dat ik het beter niet kon doen ook al beslaan al die lege mappen natuurlijk wel ruimte. Bedankt voor de tip. IK laat ze lekker zitten waar ze zitten.
vriendelijke groet
Crimpak
 
Er zijn ook lege mappen die op het moment dat je een programma start in gebruik genomen worden door dat programma.
Meestal word deze map op dat moment terug aangemaakt, en bij afsluiten van het programma bvb leeggemaakt door dat programma.
Dus de meeste keren terug.
Laat die liever staan, ze nemen toch geen plaats op je schijf.
Zelfde met de enkele overbodige registersleutels, die kunnen geen kwaad.
Dit soort opkuis doet vaak alleen maar kwaad, en zelden heb je er beterschap door.
 
Hallo nijltjetweety,
Bedankt voor je antwoord. Blij te horen dat programmas zelf mappen aanmaken als dat nodig is maar vooral blij dat dergelijke mappan en registersleutels nagenoeg geen ruimte op de harde schijf innemen, want dat was mijn grootste angst. Ik zag zoveel lege mappen dat ik dacht dat dit me veel ruimte zou gaan kosten. Maar ik laat ze nu lekker staan met die gerustelling van je. Nogmaals bedankt voor je informatie.
 
Heel erg bedankt voor de waarschuwing. Ik was er al bang voor dat ik het beter niet kon doen ook al beslaan al die lege mappen natuurlijk wel ruimte. Bedankt voor de tip. IK laat ze lekker zitten waar ze zitten.
vriendelijke groet
Crimpak

En hoeveel "ruimte" neemt zo een lege map dan wel in beslag?
Als zo een "lege" map ruimte in beslag neemt zal ze wel niet "leeg" zijn...
Eens rechts op klikken en dan eigenschappen, dan kun je zien hoeveel byts deze map in "beslag" neemt.
 
Hallo J.W. Ik heb gekeken maar bij eigenschappen zeggen ze allemaal dat er 0 bytes inzitten dus je zou zeggen leeg is leeg. Maar gelet op het advies van Tuts en Nijltjetweety durf ik het niet aan om ze te verwijderen. Ik wordt gewezen op mogelijk verborgen bestanden en het feit dat sommige programmas zelf mappen aanmaken en ik ben wel een redelijk gebruiker van de laptop maat niet pc technisch goed genoeg om dit soort risico's te nemen om ze te wissen. Ik heb aan de andere kant wel zoiets wat niet op de schijf achter hoef te blijven kan er net zo goed af. Maar ik durf ze nu echt niet te wissen. Toch heel erg bedankt voor het meedenken over mijn vraag.
groetjes
Aoys
 
Klik op start - configuratiescherm
Klik daar rechts op mapopties en selecteer weergave
Markeer daar verborgen mappen en bestanden weergeven
Klik op toepassen en dan OK
 
Laatst bewerkt:
Als zo een "lege" map ruimte in beslag neemt zal ze wel niet "leeg" zijn...
Je hoeft die mapoptie's niet te veranderen.
Als er staat 0 bytes dan is het ook 0 bytes.
Zijn er verborgen bestanden dan zie je ze niet maar hun omvang word wel degelijk gerapporteerd hoor.
Dat is net wat onze vriend JW bedoelde.
De meeste lege mappen zijn wachtkamers van een programma, soms een programma dat je al lang weggegooid hebt, maar dat soort mappen blijven meestal staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan