Windows 11 Lenovo Thinkcentre M70q Gen 5

Graag jullie idee over dit type van pc,
Lenovo Thinkcentre M70q Gen 5
Processor family: Intel@ core I5
processor model: I5-14400T
internal memory: 16GB
Internal memory type: DDR-SDRAM
Memory clrck speed:4800 MHz
Total storage Capacity: 512 GB
Storage media: SSD
Windows 11 Pro
Operating system architecture: 64-bit
Power supply: 90W
Chassis type: Mini PC
Produckt type:Mini PC
weight: 1.25 kg
Prijs: 795 euro btw incl.

Wat gebeurd er meestal mee, foto's en filmpjes opzetten , emails ontvangen en verzenden en op internet surfen

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er vrij goed uit, maar ikzelf zou het niet kopen: het is een desktop PC en als er daar tijdens de garantie ook maar het minste scheelt is het meestal opsturen geblazen en weken geduld oefenen. Ik laat de PC boer zijn eigen merk desktop samenstellen, als die een herstelling nodig heeft dan gaat die PC nooit verder dan hun eigen werkplaats, normaal veel kortere doorlooptijd. In het Gentse ga ik daarvoor bij Codima, maar er zijn ongetwijfeld nog wel echte PC-boeren die dat ook aanbieden.
Je bent met een zelf door de PC-boer gemaakte desktop ook gevrijwaard van een hoop bloatware die op de meeste "merk" desktops geïnstalleerd staat.
Bovenstaande is natuurlijk enkel mijn persoonlijke opinie en voor een laptop bv. niet van toepassing.

PS: ik zie schijnbaar dezelfde PC bij Coolblue aan 764 euro. Bij Bol zelfs aan 549 euro.

Laatst bewerkt:
Uiteraard ieder zen persoonlijke mening. Voor mezelf zou ik enkel ook nog een merk PC kopen.
Bloatware ga je mogelijks enkel bij consumer toestellen hebben. Bij zakelijke toestellen zoals voorgestelde, ga je daar niet wakker van moeten liggen. Ook het ontwerp van zulke toestellen is optimaal. Koeling werkt perfect zonder al teveel lawaai. Meestal zelfs totaal onhoorbaar wanneer en geen zware GPU aanwezig is etc.
Lenovo is daarentegen ook een van de betere merken, samen met Dell en HP.
Let wel, een mini of low format case heeft ook zen beperkingen. Als je later wil uitbreiden met een extra GPU ofzo, ben je beperkt, of is zelfs onmogelijk in deze mini casing.

Lenovo is niet meer een topmerk aangezien er diverse kennissen een PC of notebook van dat merk hebben met diverse problemen, zo ook HP's voor particulieren.
Voor mij is Dell het merk, nooit iets gerepareerd, worden wel minder gekocht maar toch.

Ik maak mijn desktops zelf, overigens.

Klopt @Johannes1956 ,
Zelf gebruiker van een Dell laptop. (kastjes gebruik ik jaren niet meer, neemt voor mij alleen maar plaats in.)
Als de laptop niet meer voldoet koop ik gewoon een nieuwere, ik heb geen behoefte om te frullen met latjes bij te steken of om met koelpasta te lopen klooien of iets dergelijks.
10 jaar geleden ook een extern scherm van Dell aangekocht in een kringloop winkel voor €25, werkt nog altijd als een tierelier.

Bedankt voor jullie reaktie allemaal, is normaal voor mijn moeder die bijna 87 is maar ik persoonlijk ben niet voor een mini te vinden , nu deze morgend vertelde ze mij van te wachten tot ik nog eens in Belgie ben

Terug
Bovenaan