Status
Niet open voor verdere reacties.

broere69

Steunend lid
Vip Lid
Beste vrienden ,

Ik zou een zelfstandig bijberoep willen doen als pc hersteller.
Maar ik zou namelijk een leverancier die soft en hardware kan leveren.
Weten jullie goede leveranciers ?

Broere69
 
Bovenstaande zijn voornamelijk consumenten leveranciers (hoewel zeker al alternate een zakelijke tak heeft).
De grootste leveranciers van Belgie zijn:

INGRAM MICRO https://be.ingrammicro.com/ (wereldwijd de grootste btw)
TECH DATA http://www.techdata.be


Ik neem aan dat je ook goede kennis hebt van de garantie/repair en RMA procedures van bepaalde leveranciers en hardware?

Zelfstandig bijberoep... een uitdaging. Maar zie dat je de nodige ervaring en kennis hebt. En uiteraard een uitgebreide stock als spare parts.
Verschillende hardwarecomponenten dus zoals geheugenmodules (DDR, DDR2, DDR3, DDR4, DIMM, SO-DIMM, ...Harde schijven 2.5", 3.5", ... Video kaarten, voedingen, moederborden, CPU's, ....) Dus een redelijke investeringskost. Want ik zie niet in hoe je anders hardware gaat kunnen herstellen.
Je dient een eerste analyse en offerte te maken. Dus je moet weten welke hardware defect is. Dus je moet die eerst kunnen testen....

Ik wil je niet ontmoedigen, maar even wakker schudden voor de realiteit. Hier komt veel bij kijken. Je moet jezelf ook wat kunnen indekken als het foutloopt etc.
Heb je veel ervaring met herstellingen? Heb je al ergens gewerkt waar ze dit doen? ...
Ga je herstellingen aan huis doen? (Waar men constant op je vingers zit te kijken... en je moet toegeven dat je niets kan doen omdat je geen materialen ter beschikking hebt). Zijn zo van die dingen die je gaat tegenkomen.

Bezint eer ge begint.
 
Daar heb je inderdaad een punt.

Een goede pc reparateur begint niet uit het niets. Zoiets moet je langzaam opbouwen en kan jaren duren voordat je mag zeggen dat je dit als bijberoep doet.

Begin eerst bij vrienden of familie en bouw of investeer hiermee de juiste materialen, gereedschappen en vooral ook kennis op.
Heb je dit alles op orde kun je verder kijken naar klanten buiten de kennissenkring en er een nevenbaan van proberen te maken.

Zorg dat je goed werk aflevert en ook garantie kan geven op reparaties.
 
Beste Vrienden,

ik doe dit al een jaar of 5 al maar ik wilde het officieel doen.
Want jaloersheid zit in een klein hoekje, en alles kan je niet weten maar als er gedrevenheid en interesse en motivatie en kennis is ben je al een heel stuk vooruit. Wil je dan nog bijscholen kan altijd en daar sta ik ook voor open.

Ik ben van het motto wie niet waagt blijft ........ :)
 
Dat is informatie die wij natuurlijk niet wisten.

Maar je hebt in ieder geval hiervoor wel de juiste instelling.

Hopelijk kun je iets met de adressen die Dragon en ik je gegeven hebben.
Maar je hoeft natuurlijk niet bij 1 leverancier te zijn. Dat doe ik zelf ook niet, ik kijk meestal wie op een bepaald moment als ik iets nodig heb, het goedkoopste of snelste kan leveren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan