Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allen,
Mijn computer met Windows 7 Home Premium 64-bit (Pentium Dual-Core E5300 2,60 GHz) start tergend langzaam op.
Ze sluit ook tergend langzaam af.
En bijvoorbeeld het opstarten van Windows Live Mail duurt mij ook te lang.

Nu dacht ik dat het upgraden naar 4 GB intern geheugen misschien iets zou uithalen.
Maar ik wil dit enkel doen als iemand (of meerdere personen) hier uitdrukkelijk kunnen bevestigen (uit ervaring) dat dit een oplossing is.

Andere dingen, zoals schijfopruiming en schijfdefragmentatie, en het uitschakelen van programmaatjes via msconfig, heb ik reeds geprobeerd, echter zonder resultaat.

Ik start met nogal wat programmaatjes op permanent in het geheugen zoals Gdata 2012, Picpick, webcamsoftware en Windows Live Messenger, en enkele gadgets. Dus bij het opstarten heeft hij heel wat te installeren.

Alle reacties zijn welkom.
Geert1964
 
Zeker ja, dit zou wat meer snelheid moeten geven.

Maar er kunnen veel meer dingen aan de hand zijn waardoor de boel zo traag is.

Verleden week had ik een PC ter reparatie hier die ook enorm traag was. Waarschijnlijk had de eigenaar een BIOS reset gedaan, waardoor de instellingen niet goed stonden.
Bij alle schijven stond SMART Ultra DMA op Disabled. Nadat ik dit aangepast had, was het weer een snelheidsmonster.
 
buiten de tip van Pluis zijn er nog meer dingen om rekening mee te houden indien je RAM wilt bijsteken. gebruikt je pc wel alle RAM? ( om dit na te kijken, gebruik de freeware Rammonitor) als dat niet zo is heeft het al geen zin geheugen bij te steken bvb.

verder kan je je register wel wat aanpassen om opstart en afsluit te versnellen. maar da's voor later. doe maar eerst eens je bios nakijken.

jouw CPU zou het in ieder geval makkelijk moeten kunnen trekken...
 
Laatst bewerkt:
Geert1964,
Zelf heb ik dezelfde CPU/RAM configuratie als jij. Mijn opstarttijd: ± 60 sec. Bij Msconfig 5 vinkjes bij wat ik absoluut nodig acht. Omdat alle baten helpen en wat je kunt doen een ellenlange lijst is, geef ik je hierna een tip wat bij mij de tijd drastisch heeft ingekort: De systeem-programma's aan de buitenkant van de C: schijf zetten, waar de snelheid 2x hoger is dan naar het midden toe. Download »Auslogics Disk Defragmenter« van Auslogisc.com.
Open Auslogics Disk Defrag. Klik op Instellingen > Programma instellingen > Algoritmes. Nu komt het: Vinkjes plaatsen bij *Verwijder tijdelijke bestanden vóór defragmenteren en *Verplaats systeembestanden naar begin van schijf (dit is belangrijk!). > OK. Sluit het Instellingen venster.
Nu ga je naar het menu Actie > Defrag en Optimaliseer.
Met mijn vier schijfjes heeft het wel vijf uur geduurd, maar je kunt ondertussen doorwerken.
Deze defragmenter kan ook op wekelijks of maandelijks automatisch lopen.
Ik voel dat het heeft geholpen. Inbeelding is het allicht niet.
Misschien toch even proberen?
De »Auslogics Registry cleaner« doet het ook zonder problemen te veroorzaken, maar dit onderwerp kennen we ondertussen wel.
Mvg
WW
 
traag opstarten wat is dat ?
deze computers worden hier nooit afgesloten ivm video beelden
juist om de 30 minuten dat ding hier bewegen ( wat ze de muis noemen ) (lachen)(lachen):p
 
Geert,
I.v.m. mijn bericht #6: op »auslogics.com« vind je de "Ultimate PC speed up guide". Natuurlijk staat er wat publiciteit in voor een paar van hun betalende producten, maar het valt echt mee. Een beter werk om je PC te versnellen heb ik nooit gezien en gelezen.'t Is wel 174 blz. Met een monochrome laserprinter en 2 p. per blad is het nog zeer leesbaar. Ook op het scherm lezen is natuurlijk mogelijk, maar het is nog altijd vlotter op papier en je moet toch nota's kunnen nemen.
MvG |||| WW
 
traag opstarten wat is dat ?
deze computers worden hier nooit afgesloten ivm video beelden
juist om de 30 minuten dat ding hier bewegen ( wat ze de muis noemen ) (lachen)(lachen):p

Mijn computer met Windows 7 Home Premium 64-bit (Pentium Dual-Core E5300 2,60 GHz) start tergend langzaam op.
Ze sluit ook tergend langzaam af. zie #1 ???
 
Geert,
Alles wat ik vermeld in #6 en #8 geldt ook voor het afsluiten. Probeer het document van 'Auslogics' toch maar eens door te nemen. Completer kan moeilijk.
MvG |||| WW
 
Beste WaWa,
Ik heb Auslogics geinstalleerd en al een keer of drie laten defragmenteren met alle opties aangevinkt die jij opmerkte.
Nochtans is mijn PC niets sneller hierdoor geworden !
Ik zie bij Auslogics dat de bestanden hyberfil.sys en pagefil.sys en bestanden in de map System Volume Information een VASTE plek hebben op de c:schijf.
Deze worden door auslogics aangeduid als onverplaatsbaar, hoewel ik de optie "systeembestanden naar begin van de schijf verplaatsen" heb aangevinkt.
Ze blijven op 1/4 en 1/2 van de schijf staan.
Dus helaas, ook dit helpt niet.
Groeten,
Geert1964
 
Geert,
Jammer te vernemen dat dit niet heeft geholpen. Toch moet je het document »Ultimate PC Speed up guide« van Auslogics eens downloaden (uitprinten met 2 pag/blad is nog goed leesbaar. Het staat vol met andere tips om sneller op te starten/af te sluiten. Nu kan je het volgende programma downloaden en afsluiten met hun snelkoppeling: »Superfast Shutdown«. Wààr je het kunt vinden vind je op de volgende site: »www.xp-smoker.com«. »http://www.xp-smoker.com/freeware.html«. Ervaring heb ik er niet mee omdat ik het niet nodig heb, maar het is in jouw geval het proberen waard.
MvG ||||| WW

Verplaatst naar: http://www.simtel.net/product/view/id/88687
 
Laatst bewerkt:
Beste Wawa,
Ik heb op de site van Auslogics geen "ultimate pc speed up guide" gevonden.
Misschien hebben ze dat vervangen door de vele aparte onderwerpen om de pc sneller te maken.
Doch vele dingen doe ik al met oa Ccleaner, diksdefrag, gdata (virussen) enz.
ENkel kan ik nog een keer kijken naar welke programma bij opstarten gestart worden, via msconfig.
Groeten,
Geert1964
PS:Misschien het enige wat helpt is een nieuwe computer (straffere processor) of meer RAM bij steken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan