LibreOffice

Freeware LibreOffice 7.6.4

Enkel Leden kunnen Downloaden, maak je gratis Lid.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Skippy heeft een nieuwe software toegevoegd:

LibreOffice - Het bevat programma's die lijken op Word en Excel.

LibreOffice is een gratis te gebruiken softwarepakket dat vergelijkbaar is met Office van Microsoft. Het bevat programma's die lijken op Word en Excel.
LibreOffice is, net als Open Office, een gratis pakket met zes programma's voor werkzaamheden als tekstverwerken en rekenen.
LibreOffice bevat de volgende programma's:
  • Writer voor tekstdocumenten en HTML-documenten (vergelijkbaar met Microsoft Word)
  • Calc voor werkbladen (spreadsheets, vergelijkbaar met Microsoft Excel)
  • Base...

Lees meer over deze download...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gebruik ik ook en er bestaat genoeg documentatie over ook in het Nederlands, alleen voor base is ze in het Engels. Google gewoon wat
 
Gebruik ik ook en er bestaat genoeg documentatie over ook in het Nederlands, alleen voor base is ze in het Engels. Google gewoon wat

ik ben overgestapt naar open office 4.1.7. die is wel in het nederlands en ook een heel goede vervanging voor ms office.
 
libre office is ook in het Nederlands en de handleidingen zijn te vinden op
daar vind je alle handleidingen in het Nederlands behalve voor database waarvan er vele in het Engels zijn maar met de hulp van google/translate van Engels naar Nederlands kan je gemakkelijk je plan trekken als er delen zijn die we niet al te goed zouden begrijpen. open office van apache heb ik ook gehad maar je moet keuzes maken .Ook heb ik nog altijd ms office 2007 maar die wordt niet meer ondersteund maar daarvan gebruik ik soms nog publisher.
 
Inderdaad LibreOffice en OpenOffice ooit eens vergeleken en is een kwestie van smaak en een keuze die je moet maken. Vind ze eigenlijk beide prima ! Ook al gebruik ik zelf Microsoft Office (desktop-versie voor eigen gebruik) en Office 365 (online-in samenwerkingsverbanden) ...
 
Mijns inziens, na ze allemaal geprobeerd te hebben, gaat er niets boven SoftMaker Free Office.
 
Alle alternatieve Microsoft Office programma's zijn op zich wel OK. De één kan soms net weer iets meer dan de ander, maar gebruik je dit ook is dan de vraag.
De meeste simpele Microsoft Office files zijn compatibel met de alternatieve programma's totdat er Macro's of andere VBA scripts gebruikt worden in de Microsoft Office bestanden.
Dan is het in bijna alle gevallen over en uit en is het niet meer uitwisselbaar. Maar ook bepaalde opmaak is niet uitwisselbaar en zal je met een iets andere layout komen te zitten wat natuurlijk wel weer aanpasbaar is.

Dus heb je altijd Microsoft Office gebruikt en heb je vele bestanden, ga dan eerst na of alles goed te gebruiken is in de alternatieve Office programma's.
 
Mijns inziens, na ze allemaal geprobeerd te hebben, gaat er niets boven SoftMaker Free Office.

Ik had ook softmaker Free Office maar juist vandaag krijg ik per email een aanbad dat wie freeoffice heeft nu een update kan krijgen naar softmaker office pro 2018 voor slecht 17.95€ en ge krijgt er gratis Cleverprint bij.
Ik heb het meteen gekocht en geïnstalleerd.

Alleen spijtig dat de handleidingen in het Engels zijn maar als er delen zijn die ik niet direct begrijp kan google translate helpen. Voor het merendeel moet dit niet, alleen als er problemen zouden zijn. Voor de rest werken al die programma's toch een beetje op dezelfde manier en zijn het toch maar bomen in hetzelfde bos. Alleen kunnen de betaalde versies soms dat wat je een paar keer in je leven nodig hebt.
 
@jefken Helemaal mee eens, het zijn allemaal mooie fantastische alternatieven voor de simpele sheets tot je bijvoorbeeld iets moet gaan automatiseren met scripts, code en ingewikkelde macro's.
Dan houd het meestal op en zeker als je complexe sheets vanuit Microsoft Office moet gaan converteren naar die meestal Free programma's.
 
Het hangt er inderdaad sterk van af wat je ermee doet of wilt.
Ik maak vele “Excel”-werkbladen met mooie grafieken rond allerlei thema’s uit het dagelijks leven en schrijf allerlei teksten in “Word”, in diverse talen (met spellingcontrole).
Macro’s bijvoorbeeld ken ik alleen van horen zeggen.
 
@Leono Ik zal een topic voorbeeld geven van Lana. Dit was ik zelf wat jaren geleden op Pctuts. Maar ik heb een naamsverandering ondergaan naar Skippy.
Reden was dat Lana de naam van mijn poes was en toen die kwam te overlijden ben ik qua naam opnieuw begonnen.
Maar dit is even offtopic en een klein stukje privé van mij.

Je moet dus eens hier naar kijken als je iets wilt doen met een hele simpele Macro https://www.pctuts.be/threads/automatisch-gegevens-sorteren-in-excel.22481/
Leuk om eens mee te beginnen of te experimenteren.
Maar probeer dit soort bestanden eens te converteren naar bijvoorbeeld Libre Office.
 
Hallo Skippy,

Dit “macro”-onderwerp zal pas voor mij gaan leven als er een behoefte in die richting is ontstaan. Wie weet, komt dat nog.
Momenteel ben ik geheel tevreden met de kennis van “Word” en “Excel” die nu bij mij aanwezig is.
Voor alles wat mij overbodig toeschijnt, sluit ik graag de ogen en de oren.
Maar toch dank voor de verwijzing.
Deze niet meer actieve Lana komt mij bekend voor.
 
PhilipV update LibreOffice naar nieuwe versie:

Nieuwe release

We zijn ondertussen enkele releases verder dan toen we dit initieel hier in de schijnwerper hadden gezet ...
De Nederlandstalige Help is ingebouwd maar andere talen zijn ook downloadable :


En er staan ook prima handleidingen online, in het NL ietwat beperkt maar in het Engels gewoonweg compleet over alle aspecten van het pakket :

[URL...

Lees de rest van dit update-item...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan