Status
Niet open voor verdere reacties.
een vriend van mij heeft een lichttafel (voor spots te laten schijnen op een feest) en gebruikt daarvoor een crt-scherm.

heeft van mij een tft-scherm gekregen maar dit werkt niet :krijgt geen beeld maar foutmelding : out of range???

Kent iemand hier iets van?
 
Vreemd, bij ons gebruiken we al jaren TFT schermen op onze lichtcomputers.
Het signaal wat uit de vga aansluiting komt is hetzelfde voor een CRT scherm of een TFT scherm. Meestal moet je het scherm wel even kalibreren.
Ik zou de vga kabel eens checken.
 
Out of range betekend dat
A) Het scherm de uitgestuurde schermresolutie niet aankan (lijkt me vrij onwaarschijnlijk)
B) De frequentie van het beeldscherm buiten zen bereik valt. Hier denk ik persoonlijk dat de gebruikte frequentie door de lichtsturing te laag is. Ben ik wel nog nooit tegengekomen maar zo'n DMX lichtsturing kan misschien al wel enige ouderdom hebben? Vroeger heb ik samen met enkele vrienden op punt gestaan zelf zo'n DMX computerkaart te ontwikkelen. Was toen zelfs nog met ISA bus.
 
Out of range betekend dat
A) Het scherm de uitgestuurde schermresolutie niet aankan (lijkt me vrij onwaarschijnlijk)
B) De frequentie van het beeldscherm buiten zen bereik valt. Hier denk ik persoonlijk dat de gebruikte frequentie door de lichtsturing te laag is. Ben ik wel nog nooit tegengekomen maar zo'n DMX lichtsturing kan misschien al wel enige ouderdom hebben? Vroeger heb ik samen met enkele vrienden op punt gestaan zelf zo'n DMX computerkaart te ontwikkelen. Was toen zelfs nog met ISA bus.

Het DMX protocol is alleen bedoeld om de dimmers digitaal aan te sturen en heeft niets te maken met de vga aansluiting die op een lichtcomputer zit.
 
Wel effe Off-Topic, maar:

Dit is onze nieuwste lichtcomputer.

vector%20red%20%20keyboard.jpg
 
Heb de resolutie op 800x600 gezet , werkte nog niet .

andere vga kabel gebruikt , werkte nog niet .

kan ik nog iets anders proberen of zo ?
 
Ik ken jouw lichtcomputer niet, het kan zijn dat de video instelling van de computer niet goed staat. Voor een TFT scherm hoort dit 60 Hz te zijn.

Start de lichtcomputer eens op met een CRT scherm en zoek of je ergens een Setup hebt. Hierin zou het een en ander te configureren en in te stellen moeten zijn. Ook de video instelling moet daar te vinden zijn. ( tenminste bij de professionele modellen wel )
 
Welk merk en type is het, misschien kan ik het achterhalen bij collega's of zo ?
 
Volgens de manual zin er twee svga aansluitingen aanwezig. Hierop moet gewoon een tft scherm aan te sluiten zijn.
Ik kan niets vinden voor eventuele videoinstellingen.

Heb je de EXP Poort1 en EXP Port2 uitgangen geprobeerd ?
 
heb ze op beide poorten geprobeert .

Zou het misschien aan het scherm kunnen liggen ? zou wel raar zijn want als ik scherm op laptop of pc zet doet hij het wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan