Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag,
Enkele maanden geleden, of misschien nog meer, heb ik LIMEWIRE geinstalleeerd. Dit heb ik even gebruikt en toen weer verwijderd.
Onlangs heb ik LIMEWIRE terug geinstalleerd en merkte iets eigenaardig op. AVG werd mee geinstalleerd , of liever probeerde want ik heb het stop gezet.
Nu vermoed ik dat AVG mij nog altijd parten speelt. Ik hier elders in het forum daarover een vraag gesteld om AVG verwijderd te krijgen. Ik heb alle adviezen gevolgd, maar toch duikt AVG nog regelmatig op, alhoewel ik een andere virusscanner heb.
Zou het dus kunnen dat door het installeren van LIMEWIRE dat AVG zich mee nestelt ?
LImeWire maakt zelf een map aan maar die is NIET TE VERWIJDEREN OP GEEN ENKELE MANIER. Ook niet met revouninstaller. De nieuwste REVO UNINSTALLER heeft een knop om alles definitief te verwijderen. Zou ik LIMEWIRE terug installeren en dan via REVO UNINSTALLER verwijderen? Graag uw advies daarover.
Guyke100
 
Limewire is marktleider op het terrein van P2P-netwerktoepassingen. Het partnerschap met AVG heeft de gebruikers beduidend minder kwetsbaar gemaakt voor kwaadaardige inhoud.
De oplossing

Limewire heeft de AVG Anti-Virus SDK-engine in haar premium product geïntegreerd. Dankzij dit partnerschap worden alle bestanden gescand voordat Limewire toestaat dat ze worden afgespeeld of uitgevoerd op computers van eindgebruikers. Daarmee wordt voorkomen dat geïnfecteerde bestanden machines kunnen beschadigen.
 
Bedankt voor je antwoord. Maar het zou dus kunnen dat ik nog altijd last heb AVG . Deze is precies nog steeds actief op mijn pc en scant ook binnen komende emails. Ik heb dit onderwerp overigens aangesneden elders op het forum van PCTUST.Ik begrijp wel de bedoeling van limewire... maar ik wel echt af van avg.
 
Hallo,
Toch nog even reageren. Ik heb dus indertijd wel degelijk LIMEWIRE PRO geinstalleerd en daar zit dus avg bij.En die speelt mij nog altijd parten. Ik krijg zelfs de map (aangemaakt door limewire) niet verwijderd. Daarom nogmaals de vraag zou ik limewire nog eens instelleren (met avg) en dan proberen te verwijderen met revo uninstaller of een andere krachtige verwijderaar.
 
Is het niet gelukt dan met deze tool?
http://www.pctuts.be/f303/avgremover-35064/

AVG heeft de vervelende eigenschap dat er backgroundservices blijven draaien.
Dat zalhet probleem zijn.
Kijk eens of er nog tussen staan en schakel ze uit (dubbelklik er op).

Heb je nog steeds XP?
Ga naar start/configuratiescherm
Kies susteembeheer
Dan services.
Scroll omlaag en schakel de backgroundservices van AVG handmatig uit.
Bij twijfel, post hier even welke services er gestart zijn, en welke actief zijn.
Daarna herstart je de pc.
Laat de avg removal tool nog eens lopen, en daarna ccleaner.
Laat revo voor wat het is, daar heb je vroeg of laat miserie mee.
Ccleaner heeft ook een uninstallsectie, indien niets werkt, herinstalleer je alles, en deinstalleer in veilige modus met ccleaner.
In dit geval doe je daarna opkuis van je pc, en het register met dezelfde ccleaner.
Doe zoveel mogelijk alles met hetzelfde programma, dat verminderd de kans op brokken.
 
Laatst bewerkt:
Goeienavond,
Ik heb avg remover nog eens geprobeerd maar weet nog niets van het resultaat. Dan ben ik naar SERVICES gegaan maar vind niks van avg. Er staan er zoveel maar weet niet waar ik moet zoeken of welke. Van avg geen spoor te zien.Heb al de services die gestart zijn even bekeken maar nergens iets van avg.
 
Ik heb alle adviezen gevolgd, maar toch duikt AVG nog regelmatig op, alhoewel ik een andere virusscanner heb.

Waarschijnlijk zul je bij de installatie van Limeware het vakje AVG installeren vergeten uit te vinken zijn.
Bij Adobe software is dit net hetzelfde. Staat ook aangevinkt om McAffee op de computer te installeren. Vink je dit niet uit word McAffee ook op de computer geïnstalleerd.
 
Bedankt!
Maar ik zou het volgende willen voorstellen en vragen wat je daar van vindt.
Ik gebruik voor het ogenblik AVAST als virusscanner. Wanneer ik die eens zou verwijderen en dan AVG installeren en die gewoon als virusscanner gebruiken. Ik denk , weet het niet zeker, dat er nu nog 2 virusscanners werken op mijn pc (ik zie nog regelmatig bij inkomende mails staan GESCAND DOOR AVG). Daardoor , denk ik, werkt mijn pc ook wat langzamer. Misschien dat ik dan van alle problemen af ben!!!
 
Ik weet nu niet juist welke Avast versie je gebruikt. De free versie of de betalende versie. Inderdaad Avast heeft ook een betalende versie en is zeker niet te duur. de free versie scant enkel je computer op virussen, maar blokkeert geen aanvallers wat de betalende versie wel doet. Als AVG aanvallers blokkeert en je Avast is de free versie zou ik de keuze maken om Avast te verwijderen en AVG verder blijven gebruiken. Daar maak jij nu zelf je keuze in. Ik kan je enkel een tip geven maar niet in jouw plaats beslissen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan