Linux en OS X kwetsbaar door bug in Bash-shell

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Red Hat meldt dat de bug Shellshock in de Bash-shell van Linux en OS X zit. De Bash-shell is het opdrachtregelprogramma waarmee gebruikers code op hun eigen systeem kunnen uitvoeren.

Lees verder ................
 
Dit is wel een zeer gevaarlijke bug. Tal van security apparatuur wordt hiermee gecompromiteerd. Gaande van security camera systemen tot ... laat staan alle Unix based servers en clients zoals Apple, Linux,...
 
Het probleem met Apple is dat men dacht dat men oppermachtig was. Men heeft hier geen enkele ervaring met het dichten van lekken. Dit was ook niet nodig omdat er procentueel zo weinig appels waren dat het niet interessant was om hier kwetsbaarheden voor te zoeken of te maken.
Microsoft heeft hier al zo'n 15 jaar ervaring in en beschikt daarom over veel beter en ervaren personeel.

Ik vrees dat de klappen die Microsoft te voorduren heeft gehad nu ook de kant van Apple op gaan.

Wat mij vooral verontrust is dat Apple al langer op de hoogte was van deze bug en nog geen oplossing heeft: Apple was al 5 maanden op de hoogte van bruteforce-kwetsbaarheid in iCloud - Tablets en telefoons - Nieuws - Tweakers
 
Linux is bijna even kwetsbaar als Microsoft.
Linux heeft als voordeel dat de verschillende distributies ontwikkeld zijn en worden door de beste programmeur die er bestaan.

Hier maak ik me daarom niet zo'n zorgen om.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan