Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik heb net een tweedehandse laptop (3 maanden oud): Acer Aspire 7720z, met windows vista home premium.
Probleem: de basis configuratie taal is nederlands, ik zou dit willen veranderen naar Engels, daar ik dit gewoon ben en het moeilijk vind om zaken terug te vinden in het nederlands. Zou na verloop van tijd waarschijnlijk lukken maar vraagt nu enorm veel tijd.

Heb al geprobeerd de laptop te rebooten: blijft in het nederlands.

Heb gekeken of ik een LIP (Language Interface Pack), deze zijn gratis, maar het bestaat niet in het engels!

Laatste oplossing: MUI (multilangual user interface pack) maar dit gaat niet op vista home premium...

Heeft er iemand een ander idee?

Alvast bedankt!
 
Hallo,

Ik heb net een tweedehandse laptop (3 maanden oud): Acer Aspire 7720z, met windows vista home premium.
Probleem: de basis configuratie taal is nederlands, ik zou dit willen veranderen naar Engels, daar ik dit gewoon ben en het moeilijk vind om zaken terug te vinden in het nederlands. Zou na verloop van tijd waarschijnlijk lukken maar vraagt nu enorm veel tijd.

Heb al geprobeerd de laptop te rebooten: blijft in het nederlands.

Heb gekeken of ik een LIP (Language Interface Pack), deze zijn gratis, maar het bestaat niet in het engels!

Laatste oplossing: MUI (multilangual user interface pack) maar dit gaat niet op vista home premium...

Heeft er iemand een ander idee?

Alvast bedankt!

En dat gaat dan enkel van Engels naar een door u gekozen taal.

Optie: nieuwe Engelse Windows kopen.
 
Ja, je zit bij ACER vast aan wat ze bij leveren, de windows is een oem opgeslagen op de hd en daar wordt ie vanaf geinstalleerd. Als je goed kijkt zit er waarschijnlijk ook een kleine partitie in waar de herinstallatie bestanden in zitten die door op een bepaald manier van opstarten of resetten opgeroepen wordt.
Ik heb geen laptop maar een soort minipc (Aspire L100) van ze en hier zit een knopje aan de achterkant die op die manier reset.
Vrees dat het moeilijk zal worden om een andere taal op die manier in te krijgen zonder een andere windows aan te schaffen (of downloaden :).
 
pff, dat ziet er nu zo'n gemakkelijk probleem uit, vermits engels toch de IT voertaal is, maar 't zal dan toch niet zo gemakkelijk te verhelpen zijn...

wat bedoel je met nieuwe software downloaden? iets ?* la linux of zo?
dat zie ik eventueel wel zitten... ik wou daarnet een usb stick verwijderen en dat noemt in het nederlands "uitwerpen", ik vrees dat ik hier moeilijk aan zal wennen...
Soit, het is niet het einde van de wereld. Lang leve het relativeringsvermogen ;-)

Bedankt voor de antwoorden in ieder geval!
 
Ha ha, ja... ik vind nederlands ook een "te gekke taal" voor een computer :p... 't is niet voor niets dat windows wel van engels naar nederlands om gezet kan worden en niet andersom ? ;)... daar wordt het systeem namelijk helemaal gek van (LOL)
Met andere software bedoel ik eerder een 'test' versie van de nieuwsgroepen downloaden maar zou een linux ook niet misstaan en het is nog gratis ook ;)
 
als je een andere besturing op je laptop zet zal je wel ook al je programma's die bij je acer in je recovery zitten ook kwijt zijn heb onlangs ook een acer geformatteerd en xp pro opgezet ipv home en dan alle software van bij mij moeten installeren want de recoverypartitie kon ik niet gebruiken om zijn progjes opnieuw te installeren. maar mss bestaat er wel een mogelijkheid om de progjes uit de recovery te gebruiken.
 
ik begin ondertussen het nederlands toch wat gewoon aan het worden...
:yahoo: maar zoals eerder gezegd: het leek mij op het eerste zicht een eenvoudig probleem...naieve laptopgebruiker die ik ben ;)
 
ik begin ondertussen het nederlands toch wat gewoon aan het worden...
:yahoo: maar zoals eerder gezegd: het leek mij op het eerste zicht een eenvoudig probleem...naieve laptopgebruiker die ik ben ;)

Wees dan maar blij dat het geen "Duitse" versie van Windows was.
 
Nog kleine rechtzetting, je hebt geen nieuwe vista nodig, als je upgrade naar vista ultimate krijg je via updates de Mui aangeboden, kan je zelfs voor elke gebruiker een andere taal installen.
Er waren zelfs planne om dat ook te doen voor xp64bit en vista buissnes.
Of dat doorgaat weet ik niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan