LocalSend

LocalSend 1.17.0

Enkel Leden kunnen Downloaden, maak je gratis Lid.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
PhilipV heeft een nieuwe item ingediend:

LocalSend - sharing van bestanden en berichten over thuisnetwerk

Bekijk bijlage 255329

LocalSend is een gratis, open-source app waarmee je veilig bestanden en berichten kunt delen met apparaten in de buurt via je lokale netwerk, helemaal zonder een internetverbinding. Door de afhankelijkheid van servers van derden weg te nemen, elimineert de app potentiële knelpunten en zorgt het voor een consistente gebruikerservaring.

LocalSend gebruikt een veilig communicatieprotocol waarmee apparaten met elkaar kunnen communiceren via...

Lees meer over dit item..

PhilipV heeft LocalSend bijgewerkt met een nieuwe update:

versie 1.17.0

• geavanceerde instelling toevoegen om netwerkinterfaces te filteren (@Tienisto)
  • veegbeweging om meerdere mediabestanden te selecteren (@Tienisto)
  • bij het plakken van een afbeelding, deze automatisch converteren naar PNG (@BrianMwit)
  • optie toevoegen om galerij te openen wanneer afbeelding/video automatisch werd opgeslagen (@Tienisto)
  • Fix: kwetsbaarheid in path traversal bij het opslaan van bestanden (@Tienisto)
  • fix: zwart scherm bij twee keer tikken op "Terug" in...

Lees meer over deze update...

Idd heel goed programma, maar sinds enige tijd werkt het niet meer.
De zender en de ontvanger vinden mekaar niet meer. Ik heb dan "Problemen oplossen"
en "Automatisch oplossen" geklikt. Maar een echt totale oplossing komt er niet.
Nog iemand met deze problemen? Een oplossing hiervoor?

Er zijn meldingen van gelijkaardige problemen op Github... is dus niet onwaarschijnlijk.
Deze app wordt aktief onderhouden/opgevolgd door de ontwerpers dus de kans bestaat dat het wordt opgepakt.
Even laten voor wat het is ... binnen enkele dagen opnieuw proberen best.

Soms als je de ontvanger niet ziet moet je eens op vernieuwen klikken (of hoe noemt dat)

1754925961678.png

Een voordeel is in elk geval dat je de apparaten leuke namen kunt geven.

Mijn smartphone heet bijvoorbeeld "Vriendelijke Mango".

Dat komt de uitwisseling tussen de apparaten zeer ten goede, heb ik meermaals geconstateerd.

Mijn smartphone heet bijvoorbeeld "Vriendelijke Mango".
Dat zou dan wel een voordeel kunnen zijn als hij inderdaad ook naar een smartphone kan sharen. Als die alleen via Wifi met het netwerk verbonden is. Maar hoe zet je dat delen op je smartphone dan aan dat je daar iets naar toe kunt sturen of hoe moet ik dat zien?

Terug
Bovenaan