Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi
Ik heb pc herinstalleert maar toetsenbord werkt niet normaal.
Sommige toetsen geven een andere letter.
voorbeeld a toest geeft q q toets geeft a
ik vrees dat het op qwerty staat.

Waar kan ik dit veranderen
 
Vindt je terug in Configuratiescherm, namelijk ; Landinstellingen - Tabblad Talen - kies details - Tabblad Tekstservices en invoertalen ---- standaard invoertaal moet zijn ;
Nederlands (België) Belgisch punt
Staat dit er niet dan kies je voor toevoegen en zoek je het even uit de aangeboden lijst.
Maak ook dat je in het tabblad details bovenaan ook Nederlands België ziet staan want dan wordt standaard gekozen voor deze taalinstelling ook voor het toetsenbord belangrijk.
De rest in het tabblad Tekstservices en invoertalen -- Geïnstalleerd services-- mag je de rest verwijderen zodanig dat alleen Nederlands ( Belgïe) Belgisch punt blijft staan, Engels verenigde staten wordt maar verwijderd als je de computer eens terug opstart daar wordt je van verwittigd omdat het in gebruik is.
Het is normaal zo dat je best alles zoveel mogelijk in het Nederlands zet buiten wat hierboven werd beschreven " Belgisch Punt "
Voor je toetsenbord moet je toch even de software installeren om alle specifieke toetsen te kunnen bedienen, dit heeft natuurlijk niks te zien met de toetsen aanslagen,het is AZERTY of QEURTY .

Hopelijk heb ik het niet te ingewikkeld gemaakt

Vriendelijke groeten

Luc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan