lokale d-schyf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

zorro

Gast
graag een antwoord op mijn vraag?
ik werk met een acer travelmate7730 en momenteel met de nieuwe besturingsysteem van windows 7
(laten installeren) de vorige besturingsysteem die er bij de aankoop opstond was windows xp home daar stond zowel een lokale c en d schyf op. nu merk ik bij deze computer dat er enkel een lokale c schyf opstaat.waar is die d dan gebleven? kan ik dane terug halen? ik heb van windows7 een installatieschyf.dus ik werk niet met een oem versie? wie kan me helpen ?

[OPLOSSING]Waarschijnlijk had je vroeger op de D een recovery partitie staan die je nu toch niet meer kan gebruiken.
Diegene die je windows 7 heeft geinstaleerd heeft je HDD dus terug tot één geheel gemaakt.Nu maakt windows 7 ook een 2é partitie aan maar die is verborgen en zie je dus nooit.



Station c defragmenteren
in schijfbeheer rechtsklikken en kiezen om deze te verkleinen.
Hoe meer vrije ruimte hoe kleiner je deze kan maken.
Via rechtsklik op de vrij gekomen ruimte (unallocated space) kan je kiezen om een nieuwe partitie te maken.
Maak gewoon een primaire partitie aan op deze manier.
Herstart de pc en formatteer de nieuwe partitie zodat je ze kan gebruiken.
Je kan zelfs de stationsletter veranderen.
Handig als je een multi cardreader hebt en af en toe eens aansluit. [/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft uw al eens in schijfbeheer een kijkje genomen ?
Hoe groot is je hardeschijf in totaal ?
 
Heeft uw al eens in schijfbeheer een kijkje genomen ?
Hoe groot is je hardeschijf in totaal ?

mijn grote van de c schyf is 148gb
er staat in schyfbeheer gewoon c 148,95gb ntfs dan schyf 0 standaard 149,05 gb online
dan cd-rom station 0 dvd (d) meer niet
 
Waarschijnlijk had je vroeger op de D een recovery partitie staan die je nu toch niet meer kan gebruiken.
Diegene die je windows 7 heeft geinstaleerd heeft je HDD dus terug tot één geheel gemaakt.Nu maakt windows 7 ook een 2é partitie aan maar die is verborgen en zie je dus nooit.
Als je toch nog terug een D partitie wil dan zal je die via schijfbeheer zelf moeten maken.Je vind dit via config.sch.>systeem beheer>computer beheer>schijfbeheer.
Daar kan je eenvoudig een partitie bij aanmaken of de grootte van de partities wijzigen.
 
ja dat zou mij heel goed uitkomen. maar de vraag is hoe je dat? kan je hierover wat meer vertellen hoe dat in zijn werk gaat? dank u
 
Station c defragmenteren
in schijfbeheer rechtsklikken en kiezen om deze te verkleinen.
Hoe meer vrije ruimte hoe kleiner je deze kan maken.
Via rechtsklik op de vrij gekomen ruimte (unallocated space) kan je kiezen om een nieuwe partitie te maken.
Maak gewoon een primaire partitie aan op deze manier.
Herstart de pc en formatteer de nieuwe partitie zodat je ze kan gebruiken.
Je kan zelfs de stationsletter veranderen.
Handig als je een multi cardreader hebt en af en toe eens aansluit.
 
bedankt voor de informatie ik ga het laten doen door iemand die er meer verstand van heeft dan ik ik heb een copie genomen van je uitleg daarmee eindig ik dit hoofdstuk als afgesloten groetjes zorro
 
Laat nog even iets weten dan kan deze in ons archief.
We gebruiken deze post later opnieuw zolang het werkt bij iedereen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan