Luidruchtige pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
K

kloek

Gast
Nu is mijn pc nog steeds luidruchtig en de temperatuur loopt nog steeds hoog op.

Ik ben er zeker van dat het mijn standaart koeling is, om de 2 weken kruipt daar enorm veel stof in en dan wordt hij warm en lawaaierig. Het is een vervelend zoemend geluid om crazy van te worden.

Ben ik niet beter af met een andere koeling zoals van zalam. Nog een opmerking, bij het ineensteken van mijn pc hebben ze deze computer wel opgebouwd in een gesloten zwarte kast waar aan de zijkant en voorkant geen koeling gaatjes zijn, kan dit ook al een reden zijn van deze opwarming met gevolg al dat lawaai. .

De koeler trekt enorm veel stof aan, waarschijnlijk ook door een slecht ventilatie, omdat de warme lucht slecht weg kan.

Het computerboertje dat mijn pc in elkaar heeft gestoken vindt dit normaal dat de pc regelmatig een toerental van tussen de 3300 en de 4500 rpm aangeeft.

Hij beweerd ook dat Duel core computers veel meer warmte ontwikkellen t.o.v. de AMD pc

Normaal is het niet met mijn pc hoor ik dikwijls draaien op achtergrond dat ik mijn in een andere ruimte van het huis bevind zoals mijn slaapkamer die 5 meter verder is.

Wat kan ik het beste doen. Ik bezit zeker 5 pc die volledig stil draaien of toch bijna die geen hinderlijk geluid geven enkel deze pc. Deze pc heb ik gekocht als een mispoes denk ik althans, of er moet een oplossing zijn. Ik kan moelijk het boormachine pakken en extra verluchtings gaatjes boren he. Deze pc heeft nog zeker 1,5 jaar garantie. (hep)
 
Vervluchting is een must hoor

Vervluchting is een must hoor

Qua warmteontwikkeling kan dit inderdaad al tellen. Merk ook op dat in nieuwe PC's algauw een voeding zit van 450 Watt tegenover 250 a 300 Watt vroeger met lichtere PC's.
Tegenwoordig zijn de Pc's zwaarder maar ook dus de verbruikte Wattage (Ampèrage) /uur
* koelelement op bv DDR Ram geheugen
* koelelement op bv. een Gforce Videokaart
kortom je pc heeft het warm vanbinnen.

Kan je geen extra ventilator inbouwen in de daarin voorzien ruimte, of zit die er al?

Doe bijvoorbeeld het zijpaneel weg van je PC voorlopig tot wanneer het probleem opgelost is !

Ventilators die lawaai maken zijn idd ofwel vuil ofwel versleten ( speling op de as)

Oplossingen zijn er zeker hoor, maar ja zonder de nodige verluchtigsgaten moet je dan wel een heel slecht chassis hebben.

Zonder goede ventilator gaat je PC automatisch uivallen bij oververhitting (veiligheid)

Het is idd zo dat deze warmte zeker en vast weg moet en liefst zo rap mogelijk.

;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan