Macrium Reflect Free Home Edition, backup maken van je pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niks vervelender dan wanneer je harde schijf crasht of windows om een of andere reden vastloopt of een virus je pc om zeep heeft geholpen. Dan mag je alles opnieuw installeren. Tenzij je regelmatig een backup van je pc neemt.
Er zijn heel wat betalende programma's waarmee je een clone of image kan maken van je harde schijf in je pc. Hun freeware versies leggen echter beperkingen op.

Macrium Reflect daarentegen heeft een gratis versie waarmee je je harde schijf in je laptop of PC kan clonen of er een image kan van maken zonder beperkingen. Je kan dit zelfs doen terwijl windows nog actief is. Het programma biedt ook de mogelijkheid om een opstartbare usb stick te maken waarmee je dan de image kan terug zetten .
Tevens kan je met het programma ook een image openen en verkennen om daar dan data uit copiëren.
Een heel handig programma met een eenvoudige user interface.

 
Die is prima, ik gebruik de free Aomei via een scheduler dagelijks met de incrementele manier , hoef je niets op te geven bij downloaden.
USB bootstick is ook ermee te maken.
 
Gebruik Macrium Reflect geruime tijd. Inderdaad, heel erg aan te bevelen en free.
Ik maak de 1e en 15e van de maand een clone van mijn schijf. Dus altijd 2 clones beschikbaar waarvan de jongste maximaal 2 weken oud is. Heb daar al een paar maal moeten op terugvallen en werkt uitstekend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan