Status
Niet open voor verdere reacties.
deze downloader.tibs staat in quarantaine van AVG free:

C:\System Volume Information\_restore{549B0DAA-7BE6-4588-A25D-5FB6778FE697}\RP644\A0149828.exe

kan ik dit gewoon verwijderen?
bedankt.
 
mag dit worden verwijderd

mag dit worden verwijderd

Voor u gelezen
Omschrijving van het probleem:

Windows Me en Windows XP maken allebei gebruik van de zogenaamde 'restore functie'. De functie werkt eigenlijk als een soort back-up waardoor je het systeem bij problemen terug kunt zetten naar een datum waarop het systeem nog wel goed werkte. Het kan dus een hele handige functie zijn om problemen op te lossen. Het grootste nadeel van deze functie is dat er in de back-ups ook geïnfecteerde bestanden kunnen komen te staan en die kun je niet zomaar verwijderen.

De meeste virusscanners geven in zo'n geval aan dat het bestand niet verwijderd kan worden omdat het in gebruik is door Windows. Bij Windows Me zal het gaan om één of meerdere geïnfecteerde bestanden in de map c:\_restore en bij Windows XP zal het gaan om één of meerdere geïnfecteerde bestanden in de map c:\volume information\restore. Let op: Het gaat in dit geval om systeembestanden, dus probeer niet om dergelijke bestanden zomaar handmatig te verwijderen!!

Windows XP:

1 Klik op 'start' (deze stap kun je overslaan als je 'deze computer' op je bureaublad hebt staan)
2 Klik met de rechter muisknop op 'mijn/deze computer' en klik vervolgens op 'eigenschappen'.
3 Klik op het tabblad 'system restore' of 'systeem herstellen'.
4 Zet een vinkje bij 'systeem herstellen uitschakelen' of 'turn off system restore (on all drives)'.
5 Klik op 'toepassen' en 'ok' en start de pc opnieuw op als dat gevraagd wordt.
6 Draai met de virusscanner een volledige systeemscan om te controleren of het virus ook daadwerkelijk weg is.

Tijdens het opnieuw opstarten wordt de restore map leeg gemaakt, maar je hebt dan geen enkel punt meer over om de optie 'systeem herstellen' te gebruiken. Als je die optie wilt kunnen gebruiken dan moet je dezelfde stappen weer herhalen, maar dan het vinkje wat je geplaatst hebt weg halen. Als de pc dan opnieuw opstart wordt er automatisch een systeem herstelpunt aangemaakt.

Het verdient overigens aanbeveling om af en toe handmatig een systeem herstelpunt aan te maken. Op deze manier kun je de pc terug zetten in de tijd en dus het systeem herstellen zodat de pc weer goed werkt. Programma's die na de gekozen datum zijn geïnstalleerd moet je wel even opnieuw installeren, maar data als mp3's, mail en dergelijke blijven gewoon staan. Bron (http://virushelp.nl/restore.htm).

Als je bovenstaande hebt uitgevoerd scan dan nog eens met je antivirusprogramma.<O:p></O:p>
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan