Mail's binnen halen met thunderbird geeft probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb hier op 3 computers thunderbird staan als mail client en eset smart security als antivirus en firewall.
Nu heb ik op één van die 3 pc's problemen met het binnenhalen van de mail, ik moet antivirus uitschakelen of thunderbird haal mijn mail niet binnen. op die 2 andere pc's heb ik dat probleem niet. Ik heb al geprobeerd om eset opnieuw te installeren, thunderbird opnieuw te installeren niks helpt. Ik denk dat het probleem zich ergens bij de instellingen van thunderbird moet bevinden en dat dit telkens ik met mozbackup mijn backup terugzet ook het probleem terug zet want nu heb ik net heel de pc opnieuw geinstalleerd en heb nog steeds dit probleem.
Iemand die raad weet? Alvast bedankt voor de reacties
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welk besturingssysteem is er geïnstalleerd op de PC waar thunderbird problemen geeft.
 
Op alle 3 de pc's is Windows 7 geinstalleerd, maar de pc waar het probleem zich op bevind had voor ik die opnieuw heb geinstalleerd Windows Vista aan boord en toen had die dat probleem ook al. De pc bevat een 2.6GH processor en 2GB ram geheugen.
 
Neem de geavanceerde set up in Esset en schakel mailcvontrole eens uit,heb je het probleem dan niet meer dan is Esset de schuldige en niet thunderbird.
 
Dat is de instelling onder POP3, POP3S-filter en daar dan Email controle uitschakelen uit vinken? Geeft dit geen risico's om virussen binnen te halen op u pc?
 
Dat is de instelling onder POP3, POP3S-filter en daar dan Email controle uitschakelen uit vinken? Geeft dit geen risico's om virussen binnen te halen op u pc?

Dat is de juiste manier ja.maar e mail controle uitschakelen, als dat er zo staat moet dat aangevinkt zijn.
Je hoeft die ook niet uit te laten staan,het is enkel maar om te bekijken of het probleem dan nog bestaat.Indien het lukt om mail binnen te halen op die manier doe dan even geen verdachte bijlagen open mocht je die krijgen.
 
En welke Firewall gebruik je als standaard? Eset of de ingebouwde van Microsoft. Ze staan toch beiden niet actief, want dit zou ook eens het probleem kunnen zijn dan.
 
Ik denk dat ik de enige ben die dit probleem heeft, jullie zijn wel bedankt voor de reacties maar ben er geen stap mee verder. Hopelijk komt er later nog iets dat me verder helpt.
 
Op die probleempc, heb je daar misschien upgrade gedaan van vista?
Indien verse installatie, hoe heb je de pc geformatteerd?
Probleem is gekend in vista.
 
zpenner
Welke internet browsers heb je allemaal geïnstalleerd staan? Wat bedoel je eigenlijk met antivirus uitschakelen? Je gebruikt Eset smartsecurity, dus niet enkel antivirus maar antivirus + firewall. Had je voor Eset een ander beveiligingspakket geïnstalleerd staan?
 
Laatst bewerkt:
Ik hen een nieuwe installatie gedaan van windows 7, eerst stond er Vista op en onder die Vista zijn die problemen begonnen, van de een op de andere dag had hij die problemen. Kan niet zeggen wat of hoe er toen iets zou kunnen veranderd zijn aan de instellingen van software of pc. Heb voor ik nu Windows 7 installeerde eerst de Vista partities verwijderd, dan nieuwe gemaakt en geformateerd in NTFS en dan Windows 7 geinstalleerd. Standaard wordt Internet Explorer mee geinstalleerd maar als standaard browser staat Firefox nu versie 3.6. Ik gebruik Eset Smart Security ik denk al zolang als dat die uit is, vooraf had ik Nod32 dus enkel de virusscanner maar het heeft nog een heel lange tijd goed gewerkt met Thunderbird en Eset Smart Security samen.
Hoe ik die antivirus uitschakelde om mijn mails binnen te halen, Ik heb het ESS venster in de geavanceerde modus open, onder instellingen --> Antivirus en Antispyware kan je deze beveiling tijdelijk uitschakelen. Als mijn mails dan binnen zijn schakelde ik deze terug in.
de eerste reactie van Silverwing daar sprak die van mailcontrole uitschakelen, dat kan ook onder de instellingen (F5 drukken als ESS venster open staat) en dan onder pop3, pop3S kan je ook die beveiling uitschakelen. Voorlopig moet het zo omdat ik het probleem niet opgelost krijg maar het is normaal geen optie voor mij om zo te blijven verder doen. Het heeft vroeger altijd gewerkt dus er moet ergens iets mis zitten in een of andere instelling, vraag is echter waar?
 
vooraf had ik Nod32 dus enkel de virusscanner maar het heeft nog een heel lange tijd goed gewerkt met Thunderbird en Eset Smart Security samen.
Ik denk dat we het probleem niet ver meer moeten gaan zoeken. Wat je hier schrijft is om problemen zoeken. Twee antiviruspaketten tegelijk gebruiken.
Wat ik adviseer.
Desinstalleer Eset
Register volledig opkuisen met Ccleaner, er kunnen nog resten van NOD32 in het register achtergebleven zijn.

Eens het register volledig opgekuist is, Eset terug installeren.
Hoe je nu te werk gaat , kan nog voor groter problemen zorgen. Je beveiliging uitschakelen om e-mails te kunnen binnen halen!!!
Misschien ook eens een HJT logje plaatsen, kan daarin eens gecontroleerd worden, welke services er nog allemaal draaien op je computer.
 
Laatst bewerkt:
Swake ik denk dat ge iets te snel over mijn tekst over gelezen hebt, ik heb toch nergens staan dat ik 2 antivirussen heb geinstalleerd, er staat voor ik Eset Smart Security had was NOD32 geinstalleerd. Dit is ,3 misschien wel 4 jaar geleden, nu is het ESS dat is ingestalleerd en daar is NOD32 een onderdeel van.
 
vooraf had ik Nod32 dus enkel de virusscanner maar het heeft nog een heel lange tijd goed gewerkt met Thunderbird en Eset Smart Security samen.
Hoe ik die antivirus uitschakelde om mijn mails binnen te halen, Ik heb het ESS venster in de geavanceerde modus open, onder instellingen --> Antivirus en Antispyware kan je deze beveiling tijdelijk uitschakelen. Als mijn mails dan binnen zijn schakelde ik deze terug in.
Het heeft vroeger altijd gewerkt dus er moet ergens iets mis zitten in een of andere instelling, vraag is echter waar?
Het kan bijna niet anders of ESS is de schuldige,ik vermoed dat er met één van de updates van de definities iets is meegekomen waardoor je nu die problemen hebt.Verwijder ESS eens en zet er wat anders aan beveiliging,er zijn bij onze downloads verschillende freeware die zeker zo goed zijn!.Als het hierna goed gaat dan mag je zeker zijn dat ESS de dader was zoals ik in het begin al aangaf.
Je kan ook een systeemherstel proberen naar de datum waar alles nog wel goed werkte als je die nog moest weten,die herstelbeweging kan je nadien ook weer ongedaan maken.
Een pasklare oplossing MET ESS zal er niet inzitten denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan