Windows 11 Mailstore

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik wilde de laatste versie van Mailstore installeren, ik heb die gedownload van de officiële site en ze onderworpen aan
2 online scanners, VirusTotal en Jotti's Malware scan. Dit was het resultaat.
zie bijlagen.

Malwarebytes gaf niet aan en MS Defender gaf ook niets.

Online stonden er ook onder andere bij Github deze soort van infecties,
wat doe ik nu, ik zou na deze installatie een image maken van mijn OS C maar als dit besmet is begin ik liever niet aan de installatie.

Iemand een idee, of is dit vals positief??
Groet,

Ed

Bijlagen

• Jotti's malware scan.jpg
    Jotti's malware scan.jpg
    44.3 KB · Weergaven: 17
  • VirusTotal.jpg
    VirusTotal.jpg
    28.7 KB · Weergaven: 17
Ik gebruik Mailstore al jaaaaaren ... zonder problemen.
Is echt een wereldwijde standaard.

Overigens je scan van Virustotal gaat niet over Mailstore maar over 7zs.sfx.exe !!!

Je vindt voor elke app wel een of andere exotische scanner die iets verdacht meent te zien.... Misschien zijn die obscure scanners een groter risico dan de apps waar ze denken een oordeel over te moeten vellen ...:mad:

Hoi Philip,

Het exe waar jij over spreekt verscheen als ik mijn muis op het exe hield van Mailstore zag ik nu

1768333558733.png

Dat is iets raar, ik upload de Mailstore.exe en in het scherm online staat 7z Setup SFX, staat het programma nog op het forum het programma, ik vond het niet direct, maar dat is niet nieuw he!

Het zal wel zo zijn dat de Mailstore setup in een 7zip exe is ingepakt om het exe bestand kleiner te maken, dan kun je dat dus zien.
Ik gebruik zelf ook al 18 jaar ondertussen Mailstore Home en je hoeft je niet ongerust te maken, vermits je het setup bestand ook van de site van Mailstore zelf hebt gedownload en niet van Softonic of iets soortgelijks.

Dus je kunt gewoon installeren. Mocht je dan nog willen controleren kun je dat de .exe pakken van Mailstore zelf.
Maar er is niets mee aan de hand.

Terug
Bovenaan