Windows 10 malvertising

Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
als ik op sommige sites ga , bvb VRT , of Media Jury , ZELFS op jullie PC Tuts krijg ik iedere keer deze melding van malvertising van MalwareBytes premium

het is altijd van dezelfde Adobvieuwe.club zie ik
mag ik deze bij de uitsluitingen plaatsen voor het gemak ?t
lijkt me niets schadelijk , toch ,?
 

Bijlagen

  • malvertising.JPG
    malvertising.JPG
    37.2 KB · Weergaven: 126
Dit heeft niets te maken met de sites die u bezoekt.

Ik zie dat de warning wordt getriggered door je chrome-browser (laatste regel)
en de gewraakte naam 'adobeview.club' doet me vermoeden dat het iets te maken heeft met een geinstalleerde extensie die je pdf-bestanden laat bekijken in je browser. Dat hoeft niet noodzakelijk een officiële adobe extensie te zijn, maar misschien een of andere niet zo bonafide derde partij...

Kijk je je geinstalleerde extensie in Chrome eens na ?
Als er verwijzen naar iets met Adobe of PDF of Acrobat, probeer ze eens uit te schakelen of te verwijderen ....
 
dag Philip v , wat bedoelt u juist dat ik moet doen in die 2 laatste regeltje s ? Extensie in Chrome
dag DDragon80 , ik doe alle dagen een scan met defender en met MalwareBYtes premium en die laatste meld geen virus of iets met die naam ..., ook laat ik Glory Utylities alle dag scannen

ps : die Malware Premium blokkeert dat ieder keer , zie bijlage
ik heb die extensie een opengedaan , moet ik daar iets verwijderen of op uit zetten , zie bijlage
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    62.2 KB · Weergaven: 109
  • Knipsel 2.JPG
    Knipsel 2.JPG
    71.1 KB · Weergaven: 129
Laatst bewerkt door een moderator:
aangezien de Malwarebytes deze blokkeert zal er ook niets gevonden worden bij het scannen ..
heeft zeker niets met de Chrome extensies te maken eerder wel met meeliftende malware via een download of zo ..
altijd goed opletten als je iets download en vervolgens datgene ga installeren .
 
systeem scannen aub!
Als je browser al op verschillende websites hierop reageerd, wilt dit zeggen dat het al AANWEZIG is op je systeem. Maw, malwarebytes reageerd op de gevolgen in deze situatie.
 
mogelijk dien jij je ook eens af te vragen wat jij het laatst gedownload /geinstalleerd heb waarmee jij nu hiermee opgescheept zit .. ik zie dat er je geadviseerd word toch je systeem te scannen ..doe dit als nog ..ben zelf ook benieuwd of er iets gevonden word ..
 
zoals ik eerder al vermoede is er geen besmetting aanwezig aangezien deze tegen gehouden werd .. krijg je alsnog de vermelding betreffende de Adobvieuwe.club in de Chrome browser dien je mogelijk de Chrome opnieuw in te stellen naar de standaard instellingen .
 
ik raad je nu aan om ook de Ofline scan op te starten van de Defender zodat je systeem ook buiten Windows eens gescant word ..
om de ofline scan te starten .. klik je start >instellingen >bijwerken en beveiliging >windows beveiliging >virus en bedreigingsbeveiliging >scan opties >en je kiest hier nu voor de Windows Defender Of-Line Scan (vink deze optie aan ) en klik op Nu Scannen >je systeem word herstart en je laat dit gebeuren ..
 
dank u
nog zeggen dat ik bij het starten van de pc zojuist eerst de mededeling kreeg : er zijn problemen met de computer , de foutgegevens worden verzameld en daarna word de pc heropgestart
wat na een minuutje ook gebeurde en verder normaal werkte ( maar die malwareadvertising kwam wel al weer eens terug )
ik ga die offline scan ook eens aanvinken
ps : mag je verder werken tijdens die offline scan of gebeurt dat op ander tijden ?
sorry , zie nu dat een 15 ' ga duren en dan heropstarten, daaromdeze rechtzetting van mij
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan