Status
Niet open voor verdere reacties.
Goeieavond

Ik heb net een nieuwe laptop en als ik wordstarter in windows 7 opstart krijg ik steevast een malwaredetectie van AVG-antivirus programma. Die zet die malware in quarantaine en wil dan mijn computer heropstarten. Zo kan ik eigenlijk niet werken in wordstarter. Wat kan ik eraan doen?
 
Als alles nieuw is, lijkt mij dit een false positive melding van de antivirusscanner. Stond deze scanner er al op of heb je deze zelf geinstalleerd ?
Probeer eens een andere ( free ) antivirusscanner. Bijvoorbeeld Avast

Misschien is er tevens andere antivirus software geinstalleerd en nu draaien er dus 2 antivirusprogramma's tegelijkertijd. Zoiets gaat nooit goed. Gebruik er altijd maar één tegelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had AVG er zelf op geïnstalleerd, heb dit vroeger ook gebruikt.
Maar heb het er nu afgegooid en avast erop gezet.
Heb net wordstarter (start nogal traag) opgestart en alles lijkt nu ok.

Dank je wel!
 
Het gebeurd wel vaker dat een antivirus programma een false positive geeft, hier is niet zo veel aan te doen.
Dit heeft te maken met de scanner die z'n werk soms te goed doet. Vooral bij nieuwe software komt dit probleem wel eens voor en ziet hij een bepaald bestand als een besmetting.
Zodra dit probleem bekend is bij de makers van de software zal er een in een update een oplossing komen. Als je liever AVG gebruikt, verwijder Avast dan weer over enkele weken en installeer AVG weer eens. Misschien werkt het dan wel goed, zo niet verwijder je AVG weer en installeer Avast weer. Avast is trouwens ook een goede scanner.
 
Dankjewel.

Ik laat avast er alvast opstaan. Mocht ik weer problemen hebben zet ik er AVG weer op.
:duimop:
 
Ik gebruik veel liever comodo, geen false positif tot nu toe (met uitzondering van 3 tools die verder geen normaal strveling gebruikt).
In combinatie met de firewall heb ik een volledig securitysysteem, gratis.
Een virusscanner scant enkel op virussen, gebruik je avast, deze is even goed maar installeer dan ook goede spywarescanners en eventueen aparte firewall naar keuze.
En zet de services uit van windows defender en bij aparte firewall ook van de windows firewall uitzetten.
Zoniet raakt je systeem overbeveiligd en word het ook een stuk trager.
Bekijk eens de hijack this forums hoeveel besmette pc er moeten opgekuist worden, en zeer vaak omdat er enkel een avg virusscanner opzit , geen enkele verdere beveiliging.
Google eens met de woorden "internet security" en maak daar een keuze uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan