Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik gebruik Malwarebytes Anti-Malware Premium v2.2.0.1043 al geruime tijd. Sinds een tijdje (denk 1 maand) krijg ik geen updates meer binnen om de nieuwe malware te detecteren.
Melding is dat hij de site niet kan vinden.
Is er nog iemand die dit probleem heeft en wat kan er aan gedaan worden?
 
dit heb ik ook eens ondervonden ... wat ik toen gedaan heb is eerst de key veilig gesteld en daarna heb ik mbam-clean-2.3.0.1001 laten lopen en vervolgens de Malwarerbytes terug geinstalleerd en deze werd terug geaktiveerd met de eerdere licentie in feite was het dus niet nodig geweest om deze eerst te noteren maar je weet maar nooit ...
*blijkbaar word de licentie dan ergens toch opgeslagen aangezien ik deze dus niet hoefde in te geven ..
 
dit heb ik ook eens ondervonden ... wat ik toen gedaan heb is eerst de key veilig gesteld en daarna heb ik mbam-clean-2.3.0.1001 laten lopen en vervolgens de Malwarerbytes terug geinstalleerd en deze werd terug geaktiveerd met de eerdere licentie in feite was het dus niet nodig geweest om deze eerst te noteren maar je weet maar nooit ...
*blijkbaar word de licentie dan ergens toch opgeslagen aangezien ik deze dus niet hoefde in te geven ..

Pagina om de cleaner te downloaden bestaat niet meer.
Heb met Revo verwijderd en alles gewist. Een herinstal met key geeft hetzelfde resultaat. Update komt niet binnen.
 
open eens de Windows map en ga verder naar system32 >drivers
in de map drivers open je dan de etc map ... vervolgens open je de host file via kladblok ... wat staat hier vermeld bij u ...?
 
open eens de Windows map en ga verder naar system32 >drivers
in de map drivers open je dan de etc map ... vervolgens open je de host file via kladblok ... wat staat hier vermeld bij u ...?

Deze stonden er in.

0.0.0.0 keystone.mwbsys.com
0.0.0.0 sirius.mwbsys.com
0.0.0.0 bactem.mwbsys.com
54.230.89.168 data-cdn.mbamupdates.com

Alles verwijderd en sleutel opnieuw ingegeven. Lijkt opgelost. Ik zie wel of morgen de dbase terug geupdated wordt.
 
Pagina om de cleaner te downloaden bestaat niet meer.
raar aangezien ik deze als nog kan ophalen !

Ashampoo_Snap_2016.10.12_18h33m28s_005_.jpg
 
Ik neem aan dat data-cdn.mbamupdates.com de updateserver voor dit product betreft. Alleen begrijp ik niet goed waarom deze in je host file staat.
Die hostname verwijst momenteel trouwens naar 205.185.208.98 (ipv 54.230.89.168 zoals in je host file). Kan dus een oorzaak zijn van het niet kunnen bereiken van de updateserver.
 
Ik neem aan dat data-cdn.mbamupdates.com de updateserver voor dit product betreft. Alleen begrijp ik niet goed waarom deze in je host file staat.
Die hostname verwijst momenteel trouwens naar 205.185.208.98 (ipv 54.230.89.168 zoals in je host file). Kan dus een oorzaak zijn van het niet kunnen bereiken van de updateserver.

Heb nog eens de host file bekeken en na het wissen en herinstalleren van MBam, staan die verwijzingen er niet meer in. Hoe ze voorheen er wél in kwamen blijft me ook een raadsel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan