Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
als ik Malware anti-malware Bytes laat lopen komt er vanonder altijd een voorstel op om CHAMELEON te gebruiken of installeren
is dat betrouwbaar denkt u ?

ps : die TROVI van vroeger waar ik last mee heb komt nog iedere keer terug als ik scan
ik zet ze dan bij qarantaine en verwijder maar ze komt ieder keer weer
maar ik heb er wel anders geen last van dat hij de Chrome overneemt
dus geen nood zeker

grtn
 

Bijlagen

  • Chameleon.jpg
    Chameleon.jpg
    63.2 KB · Weergaven: 143
  • malware.jpg
    malware.jpg
    53.2 KB · Weergaven: 139
Laatst bewerkt door een moderator:
van het moment de CHAMELEON van zich laat horen kun je best deze dan ook laten draaien ..
dit betekend dat er een besmetting vastgesteld werd dat niet gewoon door malwarebijtes kan worden verwijderd ...
let op het opstarten van de CHAMELEON gebeurd vanaf een opdrachtprompt venster (dit is niets om je ongerust te maken )

download Chameleon

Bekijk bijlage 12924
 
Hetgeen ik zie in de eerste screenshot is dat Malwarebytes een scan uitvoert. Onderaan het scherm maakt hij "reclame" voor de functionaliteiten van dit product... Zoals de Chameleon functionaliteit.
Dit wilt niet zeggen dat er een besmetting werd vastgesteld. Chameleon moet je manueel starten wanneer de Malwarebytes app niet kan gestart worden. Hij gaat deze dan vermomd proberen te starten met een andere naam van een Windows (oa) essentieel process. Wanneer Malwarebytes normaal kan starten (zoals nu) is er geen enkele reden om de chameleon funtionaliteit te activeren. Enkel Wanneer de normale app niet kan gestart worden.
 
dag , hierbij het rapport
1 keer in knipsel gedaan en 1 keer opgeslagen via bestand ( om zeker te zijn dat u het kan zien )
grtn
 

Bijlagen

  • rapport ( knipsel ).jpg
    rapport ( knipsel ).jpg
    65.5 KB · Weergaven: 138
  • AdwCleaner[R14].txt
    2.5 KB · Weergaven: 159
ik zou al vast die startpagina veranderen want die " hxxp://www.trovi.com" da betrouw ik niet ze die veranderen naar google.be bv
en je geschiedenis eens wissen bij Chrome instellingen

is mijn voorstel ze .
 
dag ,
omdat ik niets zag in het venster na scannen dacht ik dat verwijderen geen zin had
nu wel eens gescand , verwijdered en moeten heropstarten .
en ik geef het rapport nog eens mee
zal eens kijken als MAMB laat draaien of hij daar weer instaat
doe daar ieder keer in qarantaine en zelfs uit qarantaine verwijderen maar hij stond er ieder keer weer bij
misschien nu gedaan
laat het u nog weten
ps : die Trovi nam wel mijn I.E .of Chrome over als opener , dat was al goed
 

Bijlagen

  • laatste rapport.jpg
    laatste rapport.jpg
    67.5 KB · Weergaven: 119
heb dat eens bezien
en zie bijlagen wat ik zie
wat kan of moet ik daar doen ?
 

Bijlagen

  • staat zo.JPG
    staat zo.JPG
    18.9 KB · Weergaven: 122
  • na klikken op  paginas instellen zie ik dat.jpg
    na klikken op paginas instellen zie ik dat.jpg
    21.2 KB · Weergaven: 122
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan