Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Hoe kan ik de map Downloads verplaatsen van mijn C schijf zodat alles in die map toekomt op mijn D schijf?
Reden, telkens ik iets download komt dit in die map terecht. Eenmaal uitgepakt, schrijf ik alles naar mijn D. Vervolgens wis ik dit op C.
C is een SSD. Daar kan je niet onbeperkt op herschrijven. Als ik dit doe wordt de C hiervoor niet meer gebruikt. Resultaat blijft anders hetzelfde.
Kan uiteraard de map "Downloads" maken op mijn D schijf. Maar dan komen de bestanden nog niet vanzelf in die map.
Wie weet raad?
 
Ik Windows 7 doe ik dit zo.

C schijf en dan gebruikers en dan jouw gebruikersnaam. Hierin zie je de map Downloads staan. Rechtermuisklik en dn eigenschappen. Daarna Tabblad Locatie.
Geeft hier een locatie dus naar de D schijf.
 
Mappen verplaatsen van een SSD naar een HDD om ruimte te winnen op de SSD

Begin er nu eerst mee jouw persoonlijke mappen naar de HD te verplaatsen.
Hoe je dat op de juiste wijze doet, beschrijf ik hieronder.


Persoonlijke mappen verplaatsen naar een andere partitie dan wel een andere HD, heeft als voordeel dat bij een crash van Windows of een herinstallatie daarvan er niks kan gebeuren met die persoonlijke mappen.
Om er nu voor te zorgen dat het verplaatsen goed gebeurd waardoor het startmenu ook goed blijft werken, doe dan het volgende:

maak eerst op de partitie of HD dezelfde map of mappen aan die je straks verplaatst wil hebben.

Ga vervolgens naar C:\Users\eigen gebruikers naam
Klik nu met rechts op de map "Downloads".
Kies voor eigenschappen
Klik op de tab "Locatie"
Klik op de knop "Verplaatsen"
In het venster "Selekteer een lokatie" navigeer je naar de D schijf
Selekteer daar nu de map "Downloads" en klik op de knop "Selekteren".
Klik daarna op de knop "Toepassen"
Daarna klik je in het venster "Map verplaatsen" op de knop "Ja"
Het verplaatsen zelf kan overigens enige tijd in beslag nemen.
Meestal krijg je daarna ook de vraag om de ini-files wel of niet te verplaatsen. Kies dan voor wel verplaatsen.


Op dezelfde wijze verplaats jij je overige persoonlijke mappen indien je dit wenst ..
Het verplaatsen van de map downloads is zeker voor SSD's belangrijk...
*zelf heb ik dus de map Downloads op een HDD staan zodat de SSD gespaard blijft ..
 
Ik Windows 7 doe ik dit zo.

C schijf en dan gebruikers en dan jouw gebruikersnaam. Hierin zie je de map Downloads staan. Rechtermuisklik en dn eigenschappen. Daarna Tabblad Locatie.
Geeft hier een locatie dus naar de D schijf.

Inderdaad, is in Windows 10 precies hetzelfde. Hartelijk dank voor de spoedige hulp.
 
Mappen verplaatsen van een SSD naar een HDD om ruimte te winnen op de SSD

Begin er nu eerst mee jouw persoonlijke mappen naar de HD te verplaatsen.
Hoe je dat op de juiste wijze doet, beschrijf ik hieronder.


Persoonlijke mappen verplaatsen naar een andere partitie dan wel een andere HD, heeft als voordeel dat bij een crash van Windows of een herinstallatie daarvan er niks kan gebeuren met die persoonlijke mappen.
Om er nu voor te zorgen dat het verplaatsen goed gebeurd waardoor het startmenu ook goed blijft werken, doe dan het volgende:

maak eerst op de partitie of HD dezelfde map of mappen aan die je straks verplaatst wil hebben.

Ga vervolgens naar C:\Users\eigen gebruikers naam
Klik nu met rechts op de map "Downloads".
Kies voor eigenschappen
Klik op de tab "Locatie"
Klik op de knop "Verplaatsen"
In het venster "Selekteer een lokatie" navigeer je naar de D schijf
Selekteer daar nu de map "Downloads" en klik op de knop "Selekteren".
Klik daarna op de knop "Toepassen"
Daarna klik je in het venster "Map verplaatsen" op de knop "Ja"
Het verplaatsen zelf kan overigens enige tijd in beslag nemen.
Meestal krijg je daarna ook de vraag om de ini-files wel of niet te verplaatsen. Kies dan voor wel verplaatsen.


Op dezelfde wijze verplaats jij je overige persoonlijke mappen indien je dit wenst ..
Het verplaatsen van de map downloads is zeker voor SSD's belangrijk.

Bedankt, Uw uitleg klopt perfect. Zelfde trouwens als Skippy. Ik heb plaats genoeg op mijn SSD (500GB). Ik wil alleen het aantal malen schrijven beperken voor de downloads. Hiermee is dit gelukt.
 
ik had pas nadat ik mijn post geplaatst had gezien dat er al gereageerd werd ... ik diende de werkwijze effe op te zoeken in mijn data base ..maar zie dus dat het je al gelukt is ...mooi zo .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan