Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allen,
Mijn moeder heeft een Belgacom internet abonnement van de middenklasse (iets van + 30 € per maand).
Bij haar stelt zich het volgende probleem : ze kan maximaal 2 foto's tegelijk in bijlage van een e-mail versturen.
Als ze meer foto's probeert te verzenden krijgt ze een foutmelding terug.
Waaraan kan dit liggen ?
Aan de sterkte van het internet-abonnement ?
Aan Belgacom, als provider ?
Of aan het programma, nl. Windows Mail onder Windows Vista ?
Graag u reacties.
Geert1964
 
Geert,

Een foto met een moderne camera genomen vreet Megabytes. Belgacom laat max. 15 MB toe, overhead inbegrepen. Rechtsklikken op de foto en eigenschappen lezen. Zo zie je groot de foto is.

Mvg ||||| WW
 
Dit probleem ligt niet aan de twee foto's maar aan de maximale bestandsgrootte per bericht.

Hier doe je niets aan, want dit ligt aan de reglementen van de ISP !
 
Het is niet zo verstanding om veel foto's via email te versturen. Eigenlijk is het SMTP protocol hier niet geschikt voor. Je mag rekenen dat je een redelijk grote overhead hebt per bijlage van 33%. Dit wilt zeggen dat als je foto 10MB is, dat je email in totaal 13,3MB in beslag neemt!

Als je foto's ofzo wilt delen met je vrienden of familie kan je dit beter doen mbv een online service zoals dropbox.
 
Hallo allen,

Bedankt voor jullie reacties.

Het probleem ligt waarschijnlijk bij het overschrijden van de maximale grootte van een email (bij Belgacom 15 of 16 MB).

Ik heb het bij mezelf (ook Belgacom) uitgeprobeerd met een email met drie foto's (grootte e-mail ongeveer 18 MB volgens Gdata die dit controleert).

Ik kreeg een foutmelding : exceeds de e-mail maximale grootte.

We weten nu waar het probleem ligt.

Ik weet niet hoe bijv. Dropbox werkt. Maar alleszins de verstuurde foto's dienen om afgeprint te worden bij bestemmeling.

Waarschijnlijk dient Dropbox enkel om te bekijken, en moet je de foto alsnog downloaden om ze bijv. bij 't Kruidvat af te drukken.

Een andere wel geschikte optie is de foto's te verkleinen (ttz de bestandsgrootte verkleinen, niet het formaat).

Welk evenvoudig programma kan ik hiervoor gebruiken ?

Of zit dit misschien ingebouwd in één van Microsofts programma's ?

Groeten,

Geert1964
 
Kruidvat heeft zelf een online service om die foto's te uploaden. Deze moet je niet per email versturen.
Met Dropbox (of alternatieven) kan je ook gewoon die bestanden (foto's) laten downloaden door de bestemmeling, en deze kan doen wat hij wilt met deze foto's. Waarom zou dit niet gaan? Ik zou deze niet versturen via email.
Compressie op JPG foto's zetten gaat niet met standaard compressie tools zoals ZIP. Omdat JPEG zelf al een compressie gebruikt welke gelijkaardig werkt als die compressie tools. Dus daar ga je geen of zeer weinig winst uit halen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan