Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben al enige tijd op zoek naar een oplossing voor het volgend probleem...
Ik ben de eigenaar van een Philips HTS9140 Soundbar waarmee ik gemakkelijk draadloos kan surfen via mijn Telenet-modem.
Ook via mijn laptop (Vista) kan ik zonder problemen surfen.
Nu wil ik echter foto's en filmpjes streamen naar mijn soundbar maar deze kan geen Mediaserver vinden.
Ik heb mijn mediaplayer 11 volledig ingesteld op het delen van bestanden doch zonder resultaat.
Hierna heb ik Philips helpdesk gebeld die mij stap voor stap het programma TVersity hebben helpen instellen. Ook hier vond de soundbar mijn laptop niet. Philips verwees me naar Telenet omdat het probleem aan de router zou liggen.
Telenet gebeld.. Deze zeiden me dat, vermits ik met de soundbar kan surfen, ze me niet verder kunnen helpen.
Nu weet ik het dus ook niet meer. Kan iemand me advies geven aub.
Ik ben al naar 'mijn telenet' geweest om de instellingen aan mijn modem wat te veranderen maar gezien ik een leek ben heb ik meer slecht dan goed gedaan...
Dank voor al de hulp
 
ok dan is het volgende punt aan de order !
je spreekt over steamen ..staan de poorten open !!
open netwerk verbindingen ..
klik verder op adapterinstellingen wijzigen..
vervolgens rechtsklik op lan verbinding en kies eigenschappen..
kijk eerst of de vinkjes aanstaan bij internet protocol filter .. dubbel klik op deze regel versie 6 tcp/ipv6 en er verschijnt het scherm eigenschappen , kijk hier of de vinkjes aanstaan bij de 2 opties automatichs laten toe wijzen ...indien zo open je de andere regel
versie 4 tcp/ipv4 ...ook hier moeten ze beiden op automatisch staan

voer deze controle uit , en meld je nadien weer
 
doe de volgende controlle ook eens ..
open je configuratiescherm...klik verder op systeembeheer ..
klik nu op services en zoek de Quality Windows Audio Video Experrience
deze sta bij mezelf op handmatig indien deze bij jouw uit sta dubbel klik hierop en verander deze instelling ..
vergeet niet te bevestigen met toepassen en ok
*** waarvoor dient QWAVE
dat kun je nalezen als je op de regel zelf klik ..dan sta de uitleg links ..

Bekijk bijlage 7422
 
ik vrees dat ik zelf je hier niet verder mee kan helpen , heb nogthans het vermoeden dat het met een DNS server moet lukken .. en dat we in bericht 4 iets over het hoofd zien !
 
De firewall van telenet blijft aktief. Enkel die van de virusscanner is (tijdelijk) uitgeschakeld.
Ik heb geprobeerd om deze van ESET manueel bij te sturen maar hij bleef het streamen tegenhouden.
Wat mij betreft is het OK zo. Nogmaals bedankt voor het advies
 
als jij het ok vind dan zet ik hierbij een slotje op ..
tip : installeer desnoods de ashampoo free firewal deze heeft ook een leer modus ..deze leer modus laat je toe om alle verbindingen te laten opslaan die jij dient te gebruiken , na een week schakelt de leer modus uit en worden de aangemaakte regels van kracht .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan