Medion computer netwerkkaart stuk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan Smit

Overleden
Ik heb een medion computer van mei 2005, de vraag is zit hier een netwerkkaart op het moeder bord of een losse netwerkkaart , want ik denk dat hij stuk is krijg wel met ipconfig een ip adres en dsn adressen van de provider maar heb geen verbinding meet het internet op de taak balk knippert maar een schermpje moet volgens mij alle 2 knipperen met data overdracht de kabel is goed heb ik getest met een laptop.
Er zit ook een draadloze netwerk adapter op die doet het prima, maar ik wil toch liever via een kabel op het internet vind ik veiliger, is het een losse netwerk kaart die kan ik vervangen maar hoe moet het als de netwerkkaart op het moeder bord zit kan je dat ook makkelijk vervangen of moet je op het moeder bord solderen, wie weet het alvast bedank ?[OPLOSSING]
Ik heb de linksys router gereset naar fabrieksinstelling en alles weer opnieuw weer ingevoerd , en het werkt weer dus hier kan een slot op, iedereen bedankt voor de informatie

[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je een ip-adres krijgt, dan zou die kaart toch moeten werken denk ik. Doe ook eens een ping naar 127.0.0.1. Als je daar antwoord op krijgt, dan is je kaart in orde. Wat voor een router heb je? Is dit probleem plots opgedoken of heb je enig idee wat de oorzaak kan zijn? Kan je nog via de kabel inloggen op de router?
Of er in die Medions een losse kaart zit, of niet dat weet ik niet. Wellicht zit deze ingebakken op je moederbord. Best check je even door je pc open te doen. Als de aansluiting van je netwerkkaart op het moederbord vast zit, dan kan je deze niet verwijderen. Je kan altijd een losse kaart kopen en die in een vrij PCI-slot steken.
 
Ga eens naar start en neem uitvoeren.

Typ nu cmd, nu krijg je een dos venster.

Typ ipconfig/ release dit zal je ipadres verwijderen uit je computer.
Nu nieuwe aanvragen typ ipconfig/ renew normaal zou je een ipadres moeten krijgen even geduld hebben.
 
Laatst bewerkt:
start eens de router terug op kun je vinden in je instellingen van de router

of probeer eens je ip te vernieuwen in xp zelf normaal moet dit ook werken zoals Ivan al vertelde

start uitvoeren cmd

ipconfig /renew

provider? adsl telenet ...?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan