Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo ik heb vannacht getracht mijn medion pc te repareren na het vervangen van harde schijf alleen constateerde later dat ik de besturing niet meer had van mijn videokaart ..dus ook geen bios.
kwam dus ik kwam niet verder meer mee.
tal van dingen geprobeerd maar zonder succes .
nu vernam ik dat medion geleverd wordt met recovery cd alleen heb ik deze niet.
iemand enig idee hoe je dit kan oplossen?
 
De besturing van de videokaart zeg je en geen BIOS ??

Het BIOS is aanwezig in de BIOS chip op het moederbord, daar heb je niet zo veel van doen als je alles opnieuw wilt gaan installeren behalve misschien de bootvolgorde aanpassen als het niet lukt om vanaf een installatieschijf of USB stick op te starten en voor de videokaart heb je de drivers nodig. Meestal is dit een setup bestand.

Als het een losse videokaart is, is dit als je de fabrikant en het type weet meestal wel te vinden. Zit de kaart op het moederbord, zal je het type moederbord moeten weten om te zoeken naar deze drivers.

Wat de recovery betreft, soms is er een recovery partitie aanwezig, maar die staat dan natuurlijk op de oude harddisk. En vaak wordt er toen je de pc nieuw gekocht had en voor de eerste keer opgestart hebt gevraagd om een recovery disk aan te maken.

Doet de oude harddisk het nog of is deze overleden ?
Verder lees ik nergens of je een besturing hebt die je er op wilt hebben. ( Windows of Linux )
 
tal van dingen geprobeerd maar zonder succes .
Zoals wat?

Lees verder niets wat een functie heeft mij het nagaan van een hardware probleem, PC kan ook opstarten zonder harde schijf en videokaart en driver ervoor, als de monitor aan de interne hangt of insteekkaart die het doet krijg je gewoon beeld.

Begin met totaal kaal opstarten, alles eraf en eruit behalve de CPU met koeler, systeemspeaker en voeding, krijg je dan biosbeeps bij booten?
Zo ja, welke?

Geen biosbeeps, mobo ( welke dat is geef je niet op helaas en type Medion ook niet) overleden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan