Status
Niet open voor verdere reacties.
mijn mini pc heeft 2 schijven C van 4gb en d van 8 gb
de c schijf staat bijna vol , krijg altijd melding van niet voldoende schrijfruimte
hoe kan ik dit oplossen , ben ten einde raad
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als het aparte schijven zijn zul je wat data van de c op de d moeten zetten. een schijf heeft best min 15% vrije plaats. en dan gebruik je verder de d in plaats van de c. ideaal zou zijn dat je op de c alleen je besturing hebt en wat programma's.

als het partities van dezelfde schijf zijn voeg je die gewoon samen.
 
4 gig is extreem weinig voor recente besturing (XP)
Beter is een image maken van station D en alles plaatsen op station C.
Daar heb ik weinig ervaring mee.
Ik vermoed dat je schijven pata zijn, beste is dan je schijf van 8 gig als master te zetten, en deze van 4 gig als slave.
Wil je dit proberen, dan is dat goed voor een nieuw topic.

Wat je kan doen zonder je pc te openen is dit:
Zet je map program files op de D schijf als volgt
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion
2. Find ProgramFilesDir whose default should be C:\Program Files
3. Change this to whatever directory you wish. I changed it to D:\Program Files for example.

Ook het virtuele geheugen kan je op station D zetten
Je leest er meer over in deze post
Je hebt op station D minstens 4 gig nodig om dit vlot te doen.
En als je het laatste doet moet er minstens 2 gig vrij blijven op station D
 
Als je ziet dat ze USB sticks van 8Gb overal verkopen, dan weet ge vast wel dat Uw schijven extreem klein of kortweg te klein zijn. Je zal dus Uw systeem moeten geloven en investeren in een grotere schijf.
 
Laatst bewerkt:
Hoe oud is uw eee pctje?, de mijne heeft 160Gb aan boord.
In een eeepc zit maar 1 harde schijf, deze is in 2 partities verdeeld. ( word standaard met 2 partities geleverd).
 
4 GB? Als ik het me nog goed herinner heb je minstens 5 GB schijfruimte nodig om WIN XP zonder servicepack te installeren.
 
Ik ben er eens in geslaagd xp te installeren op een schijf van 9.85gig, inclusief alle updates en sp.
Ma extreme opkuis (wissen van introfilmpje en andere onnodige dingen) kwam ik uit op een kleine 7 gig.
Maar voor tabletpc zijn er speciale windowsversie geloof ik.
 
Heb hem hier op een oud Dell laptopje dat ik restaureerd heb op een schijf van 10 Gig gekregen, heb ze wel moeten vervangen naar een 20 gig omdat de 10 gig meer 4200 RPM's had.
 
16 dagen na de vraag van poster zelfs nog geen antwoord van hem,ik zou deze sluiten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan